Jump to content

Stingray 195/200CX


opas

Recommended Posts

Heisann alle sammen.

Mitt første innlegg i forumet :flag:

Jeg skal kjøpe meg en ny båt til sommeren og har vært på båtmessen i Bergen i helgen å siklet litt.

Har sett meg ut en Stingray 195CX eller 200CX med en 1,7 liters diesel.

Men jeg har søkt på nettet etter noen prøvekjøringer eller tester av denne båttypen som skal ha et godt skrog , men finner ikke mye.

Er det noen her på forumet som har sett noe om disse båtene eller vet hvordan disse båtene er i sjøen ?

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

Det var synd...

Ingen som har hørt noe om denne amerikanske båtprodusenten altså ?

Kvalitet eller sjøegenskaper ?

Vet at skrogene deres er patenterte og fått gode omtaler for å være behagelige, gå fort og bruke lite drivstoff.

Skal gå rundt 40 knop med 120hk diesel..

Men jeg har ikke funnet noe om kvaliteten eller egenskapene i litt rufsete sjø.

Kvalitet og finish virket bra og på høyde med Nidelv visuelt , men man vet jo ikke før etter en tid.

Båten koster ca 335000,- med 1,7l diesel.

 

195cs.jpg

Redigert av opas (see edit history)

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

det du må huske er at båten er amrikansk og er derfor vanskelig å selge igjen, og det der er en solskinnsbåt , så jeg antar at når sjøen begynner å bli rufsete er ikke denne så god, men bare gjetning dett da...lykke til...

 

Jeg fant en test fra Vi menn der de gir båten god kritikk for nettopp sjøegenskapene og båten leveres med full kalesje.

Den har en relativt dyp v-bunn og høyt fribord og klassifisert i klasse C.

Den har 5 års garanti på skroget mot 3 år på mange norske konkkurenter.

Den er litt bredere og lengre enn f.eks Uttern D55

Har du andre båter i denne klassen du ville valgt før denne i denne prisklassen.

Vil gjerne ha innenbordsmotor med diesel , men ikke 100% et must.

Link til Vi Menn testen

Testen

Redigert av opas (see edit history)

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

Jeg ville valgt denne fremfor stingrayen. Nidelver er rett og slett gode båter som oppnår god fart og gode sjøegenskaper Men denne Ibizaen er også et godt valg

 

Fine båter både Nidelven og Ibizaen , men med tilsvarende utstyr som Stingrayen blir de over 400000 nye.

Stingrayens skrog oppnår høyere toppfart enn disse to.

Hadde en Nidelv 18 som jeg var veldig fornøyd med , den hadde en 175hk Volvo og oppnådde 40 knop.

Den hadde en tendens til å galopere litt men det skal visst være problem kun med større motorer.

Ser også at Nidelv 590 benytter samme skrog som den gamle 18 foteren og mangler lufte/nødluke i kabinen.

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

det du må huske er at båten er amrikansk og er derfor vanskelig å selge igjen, og det der er en solskinnsbåt , så jeg antar at når sjøen begynner å bli rufsete er ikke denne så god, men bare gjetning dett da...lykke til...

 

:lol::lol:

 

Solgte en amerikaner i fjor og trengte ikke annonsere den for salg engang. Mest sannsynlig fordi den var amerikansk og hadde gode sjøegenskaper. . . .

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...