Jump to content

Trelast forretning til båt


ragtag

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg skal bygge dekk mellom skrogene på minn lille katamaran. Det består av 1" x 2" planker med ca. 2 cm sprekker i mellom (type terasse gulv). Jeg har blitt anbefalt å bruke red eller yellow cedar fra folk i Canada/USA, men vet ikke helt hva den type tre er på norsk eller om det finnes noe med lignende egenskaper her som hadde vært vel egnet til detter formålet. Jeg trenger i grunn tre som er lett, passe sterkt og ikke rotner for lett.

 

I tillegg trenger jeg å finne en trelast forretning som har kunnskap og utvalg av forskjellige tretyper velegnet til båtbygging. Jeg har båten i Son og bor i Oslo, så ett sted mellom der hadde vært greit. Det er såpass stor mengde som jeg trenger at jeg må få det fraktet til båten med varebil (har ikke bil sjøl så det er ikke noen stor forskjel).

 

Ragnar

Link to post
Share on other sites

Har ikke navn/adressen lenger men mener det var en god butikk i Fredrikstad, det er jo ikke SÅ langt fra Son.

 

I Oslo er det vel Billingstad Trelast som er det greieste, men ligger nok noe bort fra linjen Oslo-Son.

 

Har du sjekket i Kategoriene? Enten under market eller Tre som teknisk materieale

Link to post
Share on other sites

.....har ikke navn/adressen lenger men mener det var en god butikk i Fredrikstad, ....

Tror kanskje at Andreas mener Østsiden Trelast (Listverkhuset) Nabbetorpveien 96 / 1663 Gamle Fredrikstad (ved elva - du kan dra dit med båt for å handle   :lol:  !!!!)

 

Vet ikke akkurat om de har sedertre men har sett på det enorme utvalget av listverk i eik, mahogany og teak - og det er meget bra!!!!  :confused: ...dessuten har de X-finér i de fleste størrelser og tykkelser, med mahogany og teak-finér.

 

Telefon dit er: 69 32 01 32

:lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Tror kanskje at Andreas mener Østsiden Trelast (Listverkhuset) Nabbetorpveien 96 / 1663 Gamle Fredrikstad (ved elva - du kan dra dit med båt for å handle   :lol:  !!!!)

 

Vet ikke akkurat om de har sedertre men har sett på det enorme utvalget av listverk i eik, mahogany og teak - og det er meget bra!!!!  :sleep: ...dessuten har de X-finér i de fleste størrelser og tykkelser, med mahogany og teak-finér.

 

Telefon dit er: 69 32 01 32

:lol:

 

Hvordan priser har de da?  På Billingstad kan du bli blakk av mindre..

 

mvh

 

Barsk 1

:nonod:

Link to post
Share on other sites

Hvordan priser har de da?  På Billingstad kan du bli blakk av mindre..

Har desverre ingen priser i hodet  :lol: kan desverre ikke hjelpe deg,.

 

Men det skulle vel være en kurant sak å ringe for å høre om prisen på et stykke "standard", f.eks. en helplate med kryssfinér [1,22 x 2,44] - hvis du samtidig har prisen på samme finér / ttykkelsen  fra "Billingstad" for sammenligning.

 

Har ikke akkurat troen på at de er så fryktelig billig (merkelig ord dette?), men de har utvalget. Båttilbehør koster!!! :rolleyes:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hvordan priser har de da?  På Billingstad kan du bli blakk av mindre..

 

mvh

 

Barsk 1

 

Jobber selv i trelastbransjen (Hvaler) og vi har mye kunder fra Oslo og deromkring. De sier at prisene her i Østfold er mye billigere enn i traktene rundt Oslo. Dette gjelder jo vanlig byggtrelast. Litt spesielt med disse "maritime" tresortene. Ser i mine egne prislister at de har gått opp i pris senere tid (knapphet??)

Uansett så er det som Walter sier. Utrolig hva 5 telefoner kan gjøre med prisen!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...