Arve Startet 22.Februar.2007 Link til dette innlegget Startet 22.Februar.2007 Har noen her på forumet tips om hvor jeg kan kjøpe silikatfri (orange) frostvæske (G-30) til min Mercruiser diesel? Selvsagt kan den kjøpes på merkeverksted, men til en pris av kr 100,- pr liter!!! Trenger ca 13 liter så her er det sikkert penger å spare ved å kjøpe annet sted. Kanskje noen her også kan forklare meg forskjellen på kjølevæske G-12 og G-30. Arve Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 22.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2007 Hei, det kan du kjøpe på biltema, http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=78121 kr 44.90. ltr eller hos Reginol trading, 20ltr dunk for ca 600 kr. www.reginol.no mvh Jon Sitér dette innlegget Link to post
Arve Svart 22.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2007 Takk for det Janoho. Akkurat hva jeg trengte. Biltema styrer jeg konsekvent unna, men ser at Reginol faktisk har samme frostvæske til 40,- pr. liter. Mange takk. Arve Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 22.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2007 (redigert) Yanmar anbefaler konsekvent silikatfri kjøleveske. Her finner du deres forslag til blandingsforhold og typer kjølevæsker: http://www.yanmar.no/arch/_img/9051303.pdf Redigert 22.Februar.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chrian Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Reginol i Oslo selger denne i 20L kanner til en fornuftig pris. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
SRA Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Betyr dette at hvis man har orange frostvæske, så er dette silikatfri frostvæske og hvis man skal etterfylle så må det være med silikatfri (orange) frostvæske?? Altså er den orange så er det silkatfri?? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Er den rød/orange er det G-30 silikatfri, det må etterfylles samme type ellers så vil det klumpe seg og bli gele i kjølesystemet ut av dette. (blanding rød/blå/grønn) Jon Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Så når enkelte snakker om den "rød-grønne suppa" er det altså frostvæske det er snakk om... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.