Jump to content

Kvalitet på galvanisert kjetting


REM

Recommended Posts

Jeg har idag en Lofran winch med kjetting foran og en Ancorlift fra Ilerød også med kjetting akter. Den fremre er levert originalt med båten (1991) Her er den galvaniske kjettingen fortsatt like fin og helt uten rust. Kjettingen akter derimot, som jeg monterte for 3 år siden er rusten. Rusta gjør at den glatte overflata ødelegges og jeg får ofte feilfungsjon. Rusta gjør også sitt til at kjettingen bygger også mer enn nødvendig i stuverommet. Dette forårsaker også feilfungsjon.

Jeg regner med at Ilerøds kjetting er av billigste og simpleste kinakvalitet. Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt rimelig og bra kjetting?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Rimelig og bra går ikke alltid hånd i hånd Rem. Klag der hvor du kjøpte den !

Uenig Thor. Billig og bra går ikke alltid hånd i hånd. Rimelig og bra derimot..........

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Mange takk. Da drar jeg til Maritim og kjøper tromlet og kalibrert kjetting til 23,-/m

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

:smiley: Hvis du kjøper kjetting etter EN-standard ( som er dyrere enn kina kjettting)

så er du garantert att kjettingen ruster minimalt ..... :smiley:

vil tro att det blir nesten like dyrt å galvanisere kjettingen på ny som å kjøpe en ny..

Redigert av Ancas (see edit history)

CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...