REM Startet 23.Februar.2007 Del på Facebook Startet 23.Februar.2007 Jeg har idag en Lofran winch med kjetting foran og en Ancorlift fra Ilerød også med kjetting akter. Den fremre er levert originalt med båten (1991) Her er den galvaniske kjettingen fortsatt like fin og helt uten rust. Kjettingen akter derimot, som jeg monterte for 3 år siden er rusten. Rusta gjør at den glatte overflata ødelegges og jeg får ofte feilfungsjon. Rusta gjør også sitt til at kjettingen bygger også mer enn nødvendig i stuverommet. Dette forårsaker også feilfungsjon. Jeg regner med at Ilerøds kjetting er av billigste og simpleste kinakvalitet. Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt rimelig og bra kjetting? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Zikk Zakk Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 (redigert) Jeg kjøpte galvanisert kjetting hos maritim for 2 årsiden til min anchorlift (Barracuda 600) denne var grei i pris og til nå ingen problemer med. http://www.maritim.no/product.aspx?id=8566...upkey=004005001 Redigert 23.Februar.2007 av Zikk Zakk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Rimelig og bra går ikke alltid hånd i hånd Rem. Klag der hvor du kjøpte den ! Sitér dette innlegget Link to post
Zikk Zakk Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 (redigert) Rimelig og bra går ikke alltid hånd i hånd Det kommer jo ann på hva du deffinerer som rimelig!!! Hvis 23,- metern er rimelig så er den kjettingen jeg kjøpte rimelig og bra. Redigert 23.Februar.2007 av Zikk Zakk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Hej Rem du skall helst ha trumlad kjetting (trommelt eller vad det kan bli på norsk!) o så kalibrert förståss Italnordic i Ellös Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 23.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Rimelig og bra går ikke alltid hånd i hånd Rem. Klag der hvor du kjøpte den ! Uenig Thor. Billig og bra går ikke alltid hånd i hånd. Rimelig og bra derimot.......... Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
REM Svart 23.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Mange takk. Da drar jeg til Maritim og kjøper tromlet og kalibrert kjetting til 23,-/m Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
roaldbj Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Alternativt kan man undersøke hva det koster å galvanisere kjettingen påny. Jeg har ikke prisen i hodet, men for noen år siden var det atskillig billigere å foreta ny galvanisering enn å kjøpe ny kjetting. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 Båten min har hatt Lofrans winch fra Ilerød i 10 år uten problemer.. kjettingen er ikke glatt lenger, men rust finnes ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Ancas Svart 23.Februar.2007 Del på Facebook Svart 23.Februar.2007 (redigert) Hvis du kjøper kjetting etter EN-standard ( som er dyrere enn kina kjettting) så er du garantert att kjettingen ruster minimalt ..... vil tro att det blir nesten like dyrt å galvanisere kjettingen på ny som å kjøpe en ny.. Redigert 23.Februar.2007 av Ancas (see edit history) Sitér dette innlegget CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !! Link to post
kuran Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Locner a/s på lund i kr sand tlf 38148800 har eller skafer kaibrert kjeting til båt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.