Jump to content

Bruktpriser , nå når "alle" kjøper ny båt ?


Ficher

Recommended Posts

Mulig dette emne har vært oppe før.......

 

Men, blir bruktprisene på båt ( fra 300- en mill ++ ) laverer de neste årene, nå når så mangen kjøper nye båter. ( kan jeg leve i håpet :wink: )

Eller er markede slik at de som har båt ,selger den gammle før de kjøper ny ?? ( tror ikke alle gjør det jeg....de kjøper nytt før de har klart og selge den gammle ( innbytte).

 

Ser at mange tar innbytte i den gammle båten , og kjøper ny av feks Viksund -NB...m.m

 

Tar jeg feil :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Hvis man sammnelikner priser litt på forskjellige motorbåter så har ikke de du nevner økt noe mer enn andre vanlige cabincruisere etter det jeg har fått med meg. Se f.eks på Joda, Marex, Nidelv o.a.

Å samnelikne seilbåt og en helårsbåt blir uansett ikke helt riktig.

Det er jo bra at Bavaria klarer å levere rimlige båter. Effektiv fabrikkproduksjon har sikkert noe av æren for det. Skal du sammnelikne så kan du heller sammlikne f.eks BMB og Marex, Joda, Nidelv som alle er motorbåter. Da er ikke forskjellen så veldig stor. Husk å legg til frakt, kalesje +++ på BMB da :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg tror høy pris på båtplass vil påvirke hvilken båt man tar seg råd til (har råd til) å kjøpe. Siden det er vansklig å få båtplass, særlig i sentrumnære strøk på østlandet kan det nok hende at salg av båter reduseres etter hvert også.

 

Uansett, dette blir jo bare gjetting. Ekspertene strides som alltid når det gjelder dette også. Kanskej det lønner seg å binde krona som hu nedrulla bimbo`n på "Rikets røst" spurte om var lurt. :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...