Rimfakse Startet 25.Februar.2007 Del på Facebook Startet 25.Februar.2007 Vi har en båt med en marinisert VW 2,4 dieselmotor. Denne motoren har drivrem for dieselpumpe? og kamaksel. Dette er en ca93-94 modell,og ingen vet hvor gammel drivremma er. Er det noen som kunne tipse meg om hvordan jeg skal finne innstillingsmerkene for drivhjulene, ved bytte av rem. Jeg har prøvd å få tak i verkstedhåndbok, uten resultat. Den bør i det minste være på engelsk. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 (redigert) Dette skulle de kunne gi deg svar på på et VW verksted hvis ikke vil jeg tøre å påstå at de er sære. Har du marinisert selv eller kjøprt den ferdig Redigert 25.Februar.2007 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Rimfakse Svart 25.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Dette er en hjmmemarinisert motor. Saken er den at verkstedet leverer ikke ut innsyn i reparasjonshemmeligheter. Så tror jeg at det ikke er så enkelt å få tak i en reparasjonshåndbok. Mekanomen og Biltema hadde ikke. Jeg fant noe på Google, men på tysk. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Sa de at de ikke leverte ut reparasjonshemmligheter ? De må være særs sure og vrange der du spurte. Ta deg en tur og spør på et verksted som skrur på alle slags biler , de leverer nok ut VW`s hemmelighet uten særlig dikkedarier. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Jeg ringte iveco da jeg holder på å marinisere en sliken og spurte etter verksted handboken. Den kunne han ikke sende meg som jeg hadde regnet med men han ga utrykk for at hvis det var et Iveco verksted i nærheten så kanskje jeg fikk kopiere de sidene jeg trengte. Skulle iallefall få det hvis jeg stakk innom han, bare synd at han er 100mil unna. Uansett så stilte jeg spørsmålet mitt til han og han lovte å ringe tilbake da han ikke var helt sikker på hvordan oljekjøleren var festet. Etter 10 minutt ringte han tilbake og fortalte hvordan jeg skulle få den løs. Og hvis det var andreting som dukket opp måtte jeg bare ringe. Hvis ikke en forhandler kan gi deg kopi av den siden du trenger for å få det til så ville jeg kalle det slett service. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
hifo Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 det er et hull gjennom pumpedrevet som er mindre enn de andre .. det skal en "dor" igjennom det og inn i et hull litt i underkant av pumpeakselen.. ta av toppdekselet og kamakseldrevet på pumpesiden..der er et spor i kammen der drevet sto . det skal flukte med toppen av toppen :-) . finns verktøy til dette.. alle bilverksteder har dette timing settet.. tror jeg.. men å bruke merkene er bare en grunninstilling uansett.. man skal stille "tenningen" med måleur på pumpa for at dette skal bli best. jeg pleier å være pinlig nøyaktig og merke med tusj eller en tynn strek i kamhjulet på reg reim siden og samme med pumpehjulet ,, da kan man ta av pumpereima og bytte den.. ( veiven må også merkes hvis det er reg reimen som byttes..jeg kan faxe papir på hvordan dette skal utføres etter fab anbefalinger i morra på jobb.. men da må du sende meg et fax nummer. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
OT-flyktning Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Jeg fant noe på Google, men på tysk. Send meg linken og si hva du vil vite fra teksten Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 det er viktig og bytte pumpereimen og.måtte slepe naboen i helgen da pumpereimen røk ,den var byttet for 2 år siden, Sitér dette innlegget Link to post
Rimfakse Svart 25.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Takker så mye for svar. Alt i alt, så tror jeg det ordner seg nå. Rimfakse. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 DET ER EN 5 SYL MOTOR DETTE.. JA MAN BØR BYTTE PUMPEREIM OGSÅ... OG VANNPUMPE SAMMEN MED REG REIMA.. HVIS VANNPUMPA SKÆRER SEG RYKER REG REIM OG VENTILER.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Kurt Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Hvis dette er den typen motor jeg tror det er fantes den i 5 og 6 sylindret utgave. 5 syl. ble brukt i Audi 100, og 6 syl. i Volvo og VW LT. Hadde en slik motor i et strømaggregat på jobben og opplevde 2 motorhavarier. Det ene fordi vannpumpa skar seg så "hifo" har rett i at vannpumpa bør skiftes samtidig med registerrem. 2. havariet skyldtes at remhjulet på veivakselen sprakk, så dette bør muligens skiftes ved hvert andre remskift. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 både 2,4 og 2,5 l er 5 sylindret.. vw transporter motorer ivertfall hva er motorkoden på denne motoren da?? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
hifo Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 gamle golf passat jetta gammel type transporter er 1,6 liter. så gikk de over til 1,9 senere. tipper ca 86 . den vanligste 2,4 dieselen vw er vel den som står i transporter \ lt fra 92 og ut til 97-98.. 5 sylindret som bare det.. 2,5 literen begynte vel ca96 mod og utover i transporter\ lt.. de overlapper hverandre litt utifra typer ol . feks syncro med og uten plan flerbruksbil, caravelle osv. tatt ut av mitt eget hode dette så garantert mange komma \ ca feil . :wink: Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
SveinHa Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Vi har en båt med en marinisert VW 2,4 dieselmotor. .... Jeg har prøvd å få tak i verkstedhåndbok, uten resultat.Hvis det er den 6 sylindrede som i sin tid sto i LT og Volvo så har jeg boka liggende i kjelleren. Denne har en reim i forkant som driver kammen og en annen reim i bakkant fra kammen til innspr.pumpa. Ikke enkelt å få tak i da verksmesteren påstod at den ikke fantes, denslags hadde de bare på mikrofilm :lol: Via litt vennskap og kjennskap hadde jeg boka fra akkurat det verkstedet hjemme til kopiering samme kveld Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
wilma Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 (redigert) både 2,4 og 2,5 l er 5 sylindret.. vw transporter motorer ivertfall Må bare støtte opp om hva hifo skriver. 2,4 er 5 sylindret og er en sugemotor uten turbo. Kom i transporter/caravelle fra tidlig 90 tall. Husker ikke hk tallet, men tror det er noen og sytti hester. 2,5 TDI kom etterhvert og er som navnet sier med innsprøyt og turbo. Ble levert i T4 (forrige generasjon transporter og caravelle) med 88,102 og 150 hk! Volvo's femsylindrede turbodieselmotor er også basert på sistnevnte motor, med en del endringer. Redigert 26.Februar.2007 av wilma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Om dette er en VW motor fra T4 fra begynnelsen av 90 tallet så heter motorkoden AAB og er på 2,4 og 5 syl og et par og sytti hester. På midten av 90 tallet kom også en 2,5 ltr TDI motorkode ACV på 102 hk da med turbo og med og uten intercooler også var 5 syl. De gamle 2,4 ltr med sekser var fra 80 taller og satt i bl.a VW LT og Volvo 240. Om noen trenger dokumentasjon på oppstilling av kamreim og justering av pumpe så send meg en IM med faksnummer så kan jeg printe ut noe fra jobben og sende på faks. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
HD08 Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Hei Jeg har en wv 5 syl TDi og skal bytte tannremmer og strammehjul. Har kjøpt inn remmer og deler fra båtforhandler. Jeg har fått låne verktøy til å låse veiv og kam, men kunne Ønske at jeg hadde dokumentasjon på bytte av strammehjul og div momenter. Om noen kan hjelpe meg med dette? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 (redigert) Jeg har tilgang til Autodata men uten de tre magiske bokstavene som indikerer hvilken motor vi egentlig snakker om er det ikke sikkert du får riktige data.VW har gjerne flere motorer som går paralelt med samme ccmHar du motorkoden?På bilmotorer står klistrelappen på registerdekslet. Redigert 14.September.2016 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EvenLeonhardsen Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 er bare en motor viss motoren er fra tidlig 90 tallet å den har AAB koden Sitér dette innlegget Link to post
HD08 Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Jeg fikk oppgitt BCU 0001127 fra båtverkstedet. På dekselet til tannremmer står det : M 103 300 06. Dette er en 2004 modell ifølge mine papirer. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Her har du hele VW sin motormanual til din motor.https://www.sv-zanshin.com/manuals/vw150-5workshop.pdf Sitér dette innlegget Link to post
HD08 Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Takker så mye. Her er det mye nyttig lesing. Blir sent i kveld Forøvrig fornøyd med motoren . Kun gått 800 timer. Ser fremdeles ny og fin ut. Bytter nok vannpumpen samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 15.September.2016 Del på Facebook Svart 15.September.2016 (redigert) Det var bare hyggelig å kunne hjelpe.Hvis du vil kan du sende meg en PM med e-post adressen din eller legge den ut her så kan jeg sende over trinn for trinn instruksjon på norsk med bilder hvordan man bytter reim på denne motoren.Etter å ha skum lest manualen over mangler selve arbeidsbeskrivelsen. Redigert 15.September.2016 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.