ulysses Startet 25.Februar.2007 Del på Facebook Startet 25.Februar.2007 Ser at Biltema har lansert en ny sak: Rørbøyer Denne ser jo brukbar ut til egen produksjon av syrefaste detaljer, i hvertfall var ikke prisen veldig avskrekkende. Noen som har testet den? Sitér dette innlegget Link to post
Sven Erling Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Har prøvd lignende rørbøyer og funker helt greit. Har god kontroll når du bruker pumpa. Men selv etter litt bøying foretrekker jeg en elektrisk. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Denne er sikkert OK til tykkveggede rør. Skal du bøye rør med liten godstykkelse, må du ha såkalte kontramatriser eller dorbøyemaskiner. Hvis du skal ha 2 eller 3 diameter bøyeradius, er jeg sikker på at du ikke vil få pene bøyer . Sitér dette innlegget Link to post
Sven Erling Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Det stemmer. Bruker slike til bøying av drivstoff og hydraulikkrør :) Har brukt lignende på tynnere rør også. fungere greit så lenge man ikke skal ha for mye bøy. Men dette begrenser seg endel endel med disse også. Skal man ha en omtrent helt 90' bøy må/bør man ha dorbøyemaskin. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Hei Sven Erling, Tror nok vi er enige her , men i en tidligere tråd mener jeg å huske at Wellcraft hadde et innlegg om bøying av rør til pulpit. Hvordan gik dette????? Sitér dette innlegget Link to post
Sven Erling Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Hei Sven Erling,Tror nok vi er enige her , men i en tidligere tråd mener jeg å huske at Wellcraft hadde et innlegg om bøying av rør til pulpit. Hvordan gik dette????? Er ganske ny her, Så har desverre ikke lest det innlegget. Går vel ann å søke seg fram til det :) Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 (redigert) Kjøpte jo ein lignende rørbøyer. Skulle bøye 32mm x1,5mm rør. Gikk veldig greit ved å fylle sand i røra. Men når ein nærmer seg 90 grader "rynker" røret seg i innerbøyen. Har ikke kommet så mye lengre pga famile saker.. Husk ar utstyret er tungt. Er ikke noe ein drar med seg både her og der Her er linken som nevnest Redigert 26.Februar.2007 av Wellcraft (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
M/S Bastard Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Den der må kjøpes Lønner det seg og ringe med Biltema og sjekke om de har på lager først? De har jo åpnet butikk i Tønsberg Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Brukte tilsvarende sak da jeg laget pullpit og badeplattform. Fylte rørene med sandblåsingssand og plugget begge ender. La bly matter mellom røret og presspunktene. Etter litt trening gikk det fint med 180 gr. bøy. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
SF Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Den så spennende ut den rørbøyeren. Har planer om å endre på pullpitten, kunne kanskje forsvart innkjøp av en sånn Ser at den ikke koster stort mer enn de to Hai Finnene jeg tenkte å kjøpe i forbindelse med endring av pullpitten. Kunne kanskje finne en god løsning på å åpne pullpitt med å kun å bøye noen rør. Hmm..... Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sir Limmerick Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Hei Ser at bakkene til denne bøyemaskinen er for tomme "rør,de rørene som passer best til bøyler og pullpitter,syrefaste eller rustfrie rør blir solgt i millimeter. Dette gjør at rørene ikke passer hundre prosent i bakkene og bøyen blir ikke bra. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 26.Februar.2007 Del på Facebook Svart 26.Februar.2007 Hei Ser at bakkene til denne bøyemaskinen er for tomme "rør,de rørene som passer best til bøyler og pullpitter,syrefaste eller rustfrie rør blir solgt i millimeter. Dette gjør at rørene ikke passer hundre prosent i bakkene og bøyen blir ikke bra. Derfor brukte jeg blyinnlegg.............. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.