Jump to content

Følelser i kaos.


Jakob

Recommended Posts

Hei

 

 

Etter mange "skal, skal ikke" ble min gamle båt solgt. Etter dette har jeg levd i en merkelig tilstand, nærmest som et følelsesmessig vakuum. Etter noen uker har det nå gått opp for meg hvorfor denne tilstanden er oppstått. Jeg har ikke båt.

Diagnosen er stilt, medisinen må bli ny båt. Dette er både kona og jeg enig i. Så nå er det til å prøve å finne ut hvilken merke og type som vil være det riktige for oss.

Dette kommer til å bli "vann"vittig morro.

 

 

Hilsen en som endelig forsto hva som var galt.

Link to post
Share on other sites

Jakob,i perioder så sitter Kafteinen å banner over hvor liten tid det er til å bruke og nyte båten.Da fables det om å selge og investere i diverse R sykler som også er litt gøy.Da blir

Ørnhild helt blek og dytter Kafteinen ned i båten med beskjed om at heimen er stengt til

riene har gitt seg.Hun husker med skræk og gru de 5 årene Kafteinen var i sitt veldig

forståelsfulle hjørne og var uten båt.....

 

:lol:

Link to post
Share on other sites

Etter mange "skal, skal ikke" ble min gamle båt solgt. Etter dette har jeg levd i en merkelig tilstand, nærmest som et følelsesmessig vakuum. Etter noen uker har det nå gått opp for meg hvorfor denne tilstanden er oppstått. Jeg har ikke båt.........

Hei, Jakob!

Du har min fulle sympati og medfølelse  :rolleyes: - din nåværende tilstand er forhåpentligvis av forbigående karaktær!!!

Det er helt grusomt å være uten båt! :eek: har opplevd (og såvidt overlevd!) det selv. Vinteren 2001-02 var jeg uten båt en hel vinter!

 

En stakkars båtløs skapning (meg), travet hvileløst opp og ned strender, brygger og broer, for å oppleve nærheten av sjøen, besøkte den ene båthavn etter den andre, for å se på og ta på andres båter, tok forsiktig på fremmede baugbeslag, kjente på dollbord, snuste på lukten av båt og sjø, lengtende og smektende – båtløs og ulykkelig! Den gang kunne jeg se på en stakkarslig, gammel og sliten 10' jolle (som ikke var min) som en "skjønnhet", noe man ønsket seg, der og da, bare for å ha noe maritimt å stelle med og ta på.

 

Påfølgende vår skaffet jeg meg båt, pluss en 16' eldgammel passbåt som jeg alltid vil ha i bakhånd hvis jeg skulle komme i samme situasjon igjen, en slags reservebåt, en trøst,  sutteklut, kall det hva du vil, men det er i allefall en båt!!! Vil aldri mere være "båtløs"!

 

Så, skaff deg en "liten trøst" av et eller annet slag, ei lita jolle, noe å kjæle med og trøste seg med - bare for å komme gjennom vinteren! I verste fall får du skaffe deg byggesett til en modellbåt, som du kan overleve på! :lol:

 

Lykke til, du har tatt det riktige føste steget - du har blitt medlem her! Det lindrer litt å ha noen å prate båt med!  :lol:

:lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...