Jump to content

Npt gjenger -millimeter

power

Recommended Posts

Denne tabellen kan ikke stemme .

Ut i fra tabellen så blir da 3/8 NPT 10,6mm med skyvelær er den til 16,5 mm :headbang:

Er det ingen rørlegger her da ?

Hei.

NPT gjenger er amrikanske rørgjenger, og blir oppgitt i tommer, og man måler innerdiameteren på røret og oppgir dette som gjengemålet.

3/8 NPT gjenger vil sei att innvendig diameter ID er 3/8 "(10.6mm) Legg du til veggene i røret, så er vel ikkje 16,5mm så usannsynlig

Steinar

Stålrør.

Alle rør oppgis i utvendige mål. Det er veggtykkelsen som varierer etter hvilket trykk røret skal tåle.

Et 1" rør måler 33.6 hvis jeg ikke husker feil. 1/2" rør tror jeg er 20,8mm utvendig

2" =60,3mm ... osv.

Gjengeverktøyet er tilpasset denne ytre diameter.

GRP rør.

Fast innvendig diameter da de er støpt på dor. Varierende ytterdiameter etter varierende trykklasse.

NPT er koniske gjenger og BSP er sylinderiske.

Hei.

NPT gjenger er amrikanske rørgjenger, og blir oppgitt i tommer, og man måler innerdiameteren på røret og oppgir dette som gjengemålet.

3/8 NPT gjenger vil sei att innvendig diameter ID er 3/8 "(10.6mm) Legg du til veggene i røret, så er vel ikkje 16,5mm så usannsynlig

Steinar

Jeg var på TESS i dag å der gikk det opp ett lys for meg :smiley:

Når vi snakker om Rørgjenger (Npt) så er 1" innerdiameter vi snakker om , men takk skal du ha Vanisina

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...