jutul Startet 27.Februar.2007 Del på Facebook Startet 27.Februar.2007 Leverte inn kalesjen til litt sying her forleden og nevnte i forbifarten at jeg skulle levere den inn til rens og imprignering. Da sier vedkommende syer at jeg må få det skriftlig at kaesjen ikke krymper fordi dette skjer med opptil 10 cm. Er dette tilfelle????? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 27.Februar.2007 Del på Facebook Svart 27.Februar.2007 Har selv hatt en kalesje til rens hos profesjonelt firma. Den krympet ikke, men du skal være obs på at prosessen tar kraftig på sømmene. Mine måtte syes opp etter rens. Derfor bør du nok få kalesjen din renset først - før sying. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 27.Februar.2007 Del på Facebook Svart 27.Februar.2007 Har vært ute for at kalesjen krympet en gang. De som vasket den inrømmet feil, hadde brukt for varmt vann!!! Har ikke opplevet dette som noe problem siden. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Victora III Svart 27.Februar.2007 Del på Facebook Svart 27.Februar.2007 10 cm hørtes veldig mye ut, men litt strammere må du regne med at den er de første gangene. Det har iallefall jeg merket når jeg har vasket kalesjen. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 27.Februar.2007 Del på Facebook Svart 27.Februar.2007 Kalesjer bør ikkje vaskast på temperatur over 30 grader. Då kan dei krympa betydeleg. Har sjølv bitter erfaring med det. Trur også lågare temperaturar kan gje litt krymping, men det kjem vel litt an på stofftype. Det er lurt å montera opp kalesja igjen medan ho ennå er fuktig etter vask. Då held ho på formen og blir ikkje for liten for knappar etc. Eg har også opplevd at kalesja blei køyrd for hardt hjå eit firma som hevda dei kunne rensa slikt. Då blei plastvindauga øydelagt. Etter desse erfaringane har eg berre brukt badekaret heime til kalesjevask. Og no har eg heldigvis båt utan kalesje... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
jørn Svart 27.Februar.2007 Del på Facebook Svart 27.Februar.2007 10cm (?), nå blir jeg nervøs for min ny kjøpte kalasje. Håper de som laget den har tatt høyde for det. Er du sikker på at det ikke var 10mm da??? hilsen Jørn Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.