Seilaren Startet 27.Februar.2007 Del på Facebook Startet 27.Februar.2007 Jaudå, så kom eg på at eg har nok et prosjekt før våren Oppdaga på slutten av sessongen i fjor at masten på E-jollen min ikke satt godt på. Eg kunne liksom rikke den 5 cm akterover/frut. Når eg åpna inspeksjonslukene får se sjå ka det kunne være som var gale oppdaget jeg at hele mastefoten beveget seg med masten noen cm. Har ikke bilde av mastefoten enda, men har tegnet noe som kan illustrere hva som er gale: img-104-Mastefot.bmp Legger vi godviljen til så ser vi hva det skal fårestille. Rundingen er koppen Masten står oppi. Den koppen henger fast i en skinne på den blå platen på bildet. Den "blå" platen og koppen beveger seg frem og tilbake noen cm. Jeg får ikkje skrudd den ut, for det gule på sidene er glassfieber som er lagt over den blå platen for å gjøre den solid (Noe den i dette tilfellet ikkje er) (Under selve matefoten kan jeg kjenne en løs plate som virker ganske rustet med fingrene. Vet ikke hva den er til, men kansje skruene som holder mastefoten på plass skal være festet til den, men at de har løsnet???) Jeg har funnet ut at eneste løsning er skære vekk glassfieberen som ligger over mastefoten slik at jeg får den ut. Er det noen som har byttet mastefot på E-jolle før her inne som kan komme med noen tips? Hva skal eg bruke til å sjære i glassfieberen med? -----Lurer litt på om eg ska setta heile jobben te någen som kan det og heller betale (uff hater det ordet ) det det koster... Det er veldig vanskelig å komma til nedi der gjennom to små luker på 10 -15 cm i diameter.----- Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Mulligan Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Er du sikker på at noe er galt? Er ikke mastefoten i E-jolla slik utformet at masta skal logge forover på lens? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 28.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Jo, men ikke til de grader... Den "koppen" masten står oppi skal kunne bevege seg lit langs skinnen på den "blå" platen. Men her beveger hele den blå platen som skal sitte fast i båten seg frem og tilbake. (trengeren min har seilt på landslaget, og hun hadde aldri vert borti lignende) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Mulligan Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 OK. Ser ut til at du har et problem. Det skal jo være trimmuligheter nedi der, men jeg ser at 5 mm. bevegelse er det tillatte. Kan du få tatt et bilde? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 (redigert) Hej Seilaren er det noe liknande denne har seglat mycket E-jolle..men kommer ikke ihåg mastfoten om den var som optimistens fast modell större? Redigert 28.Februar.2007 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Seilaren Svart 28.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 (redigert) Hej Seilaren er det noe liknande denne har seglat mycket E-jolle..men kommer ikke ihåg mastfoten om den var som optimistens fast modell större? Kunne se ut som om den hører til optimist.... Skal grave frem båten under presseninger og få tatt et bilde... Redigert 28.Februar.2007 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 28.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Tok noen bilder av mastefoten. Hele mastefoten Her her forøkt å vise hva som er gale... Ser det er blitt reparert og støpt rundt mastefoten før av en tidligere eier... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 1.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2007 Ingen som har erfaring med å bytte mastefot på e-jolle? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 20.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2007 (redigert) Er det noen snille svensker her??? Her selger Finessa ny mastfot som jeg trenger.. Men hvordan får jeg kjøpt den. Finner ikke noe sted på siden hver jeg kan bestille mastfoten.. Må eg sendte e-post til dem kansje? Redigert 20.Mars.2007 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 21.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2007 Fikk ny mastfot i posten i går Men jett hvor mye tollen fra sverige kostet..?? Kroner 300,- Skulle fanden meg ikke vært lov. For den lille pakken Nå gjenstår det bare og få mastfoten inn i båten.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 21.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2007 Se hvordan jeg løser problemet i bloggen min Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.