erund Startet 28.Februar.2007 Del på Facebook Startet 28.Februar.2007 Min Garmin 160 Blue mister dybden ganske ofte under kjøring, dvs. at den viser 0,5 meter men dybden er mye dypere i virkelighet. Kan det ha noe med dårlig kvalitet / feil med føler som er limt på bunnen rett nedenfor styreplassen som var gjort ved tidligere båteier? Eller er dette faktisk et vanlig problem på alle typer ekkolodd? Gode forslag mottas med takk. Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Marwin Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Hvis loddet funker korrekt når du ligger i ro, ja så er loddet ditt OK! At signalet forsvinner under gange, er at det er luftbobler rett under giveren (transduceren) når båten beveger seg. (En annen men mere banal årsak er at giveren ikke er i skikkelig kontakt med sjøen under gange...) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Christina 3 Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Hei. Tror ikke dette er vanlig nei. Mitt ekkolodd viser temmelig nøyaktig dybde hele tiden (sammenligner med kartet) Om jeg tøffer i 7 knop eller kjører i 20 knop er det veldig sjelden den ikke viser riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Lillefix Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Tror ikke dette er vanlig nei. Jo på innvendig limt svinger er dette vanligere enn du tror Sitér dette innlegget Det finnes alltid noe å glede seg over! Link to post
Marwin Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Fordi det er luft/bobler mellom giver og sjøen. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
searay270-1998 Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Det skjer det samme med min dybde anviser. Pluttselig viser den dybde 0,5m, midt ute på sjøen. Jeg fant ut at maks dybde var 100m. Når dybden var mere enn 100m viste den 0,5m helt til den kom inn på grunner < 100m. Alt var som det skulle være. Hvorfor de lager slike dybdemålere vet ikke jeg. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 (redigert) Har hatt samme erfaring med Humminbird Matrix 37x og innvendig svinger, korrekt montert i epoxy. Dybdevisning forsvant og loddet måtte "resettes". Har også hørt andre med Garmin 160 Blue og andre tilsvarende billiglodd har opplevd dette! (Hadde dette loddet i en Rana 17 Fisk) Redigert 28.Februar.2007 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 28.Februar.2007 Del på Facebook Svart 28.Februar.2007 Kan det skyldes noe ala det som nevnes i https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=3622&st=0 ? Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.