Jump to content

Forsøk på svindel via ebay..? Skulle kjøpe radar.


Troll 20

Recommended Posts

Dattera ble svindlet for en tusing da hun prøvde å handle med kamerunere, hun betalte selvsagt med Western Union. dattera ble også svindlet på ebay med paypal. Paypal tar ca. et par hundre kroner for å gjennomføre en svindel reklamajon og da restbeløpet bare utgjorde 150 kr lot vi det være. Selgeren hadde klart å "selge " en del ting før vedkommende ble oppdaget og slettet fra ebay, men de kommer sikkert raskt tilbake.

 

Selv ble også min ebay konto hijacket i fjor mens jeg var på båtferie. Kom tilbake og fant mange spørsmål på min personlige email fra kjøpere. Heldigvis hadde ebay oppdaget dette selv og stoppet min konto. Jeg måtte jo skifte passord her og der. De bad meg sjekke min paypal account også (de mente denne lå på en annen secure server og burde være sikker, ingen bevegelser på min paypal så det var OK..... Men, 2 måneder senere ble mitt (paypal)kreditkort svindlet ved opplading av World of Warcraft online gaming. Dette ble raskt oppdaget av VISA da dette ikke passet med mitt handlemønster. Jeg ble oppringt av VISA security senter en sen kveld og spurt om jeg hadde handlet her, noe jeg benektet. De sperret mitt kort, men handelen var allerede gjennomført- svindleren kjøpte ingen gjenstand, men ladet opp sin spillkonto. En mnd. senere fikk jeg noe overraskende regningen fra VISA, og måtte gjennom 2-3 mnd. med utfylling av skjema etc. Fikk til slutt klarert ut saken. Lurer på om ikke dette kan ha sammenheng med hackingen av min ebay account, men kan jo ha vært noen utro tjenere på en restaurant. Jeg hadde idiotisk nok benyttet samme passord på min email som på paypal.

Redigert av atletico1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...