Kaftein ØL Startet 1.Mars.2007 Del på Facebook Startet 1.Mars.2007 Ohoi Begynner å bli ganske lei av at det skal være så fordømt vanskelig å få en avklaring om båtplass, og lurer derfor på å legge båten i bøye. Er det noen som vet hvordan fremgangsmåten er for å legge ut en bøye, er det havnevesenet man skal henvende seg til, eller er det kommunen, eller er det lureste å bare legge ut bøya uten å spørre noen? Jeg er naturligvis klar over at det ikke er noen god ide å legge ut bøya i et traffikert sted hvor den ligger i veien, men finnes nok av fine bukter. Skal forøvrig ligge i indre oslofjord. En annen ting jeg også har vurdert er å flytte litt frem og tilbake, jeg bor i båten, så jeg er ombord omtrent hver dag uansett. Er det noe som helst i veien for å legge seg på svai i en eller annen bukt så lenge man ikke ligger i veien for noen andre, alternativt flytte seg litt mellom forskjellige plasser? ER jo mye ute å seiler om sommeren, så slikt sett blir ikke båten liggende på samme plass hele sesongen uansett. Jeg regner med å gjøre det slik en sesong eller to til jeg får permanent plass et annet sted. Slik det ser ut nå er det vanskelig å få sommerplass til en båt på rundt 45-48 fot, og hvis jeg kan legge båten på svai eller i bøye sparer jeg dessuten masse cash som igjen innebærer at jeg ikke trenger å jobbe så mye og kan bruke mer tid på å være på sjøen Det har jeg ikke noe imot Vann og strøm ser jeg på som uprobematisk, og jolla får man alltids gjort av et sted uansett. Er det noen som vet om en plass er det naturligvis fint om jeg får en IM om det Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 1.Mars.2007 Del på Facebook Svart 1.Mars.2007 Det å legge seg på svai, er vel helt uproblematisk. Bare du ikke legger deg midt i skipsleia. Hvem du skal kontakte for å legge ut en bøye vet jeg ikke, men jeg ville begynt med Havnevesenet. Ikke sats på at det er enklere å få tilgivelse enn tillatelse. Da blir det bare bråk! Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Naurstad Svart 1.Mars.2007 Del på Facebook Svart 1.Mars.2007 Miljøverndepartementet har noen lover om dette. Se friluftsloven kap. 5. http://www.regjeringen.no/nb/dep/md/dok/ru....html?id=108155 Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.