Crescent 535 HT Startet 1.Mars.2007 Del på Facebook Startet 1.Mars.2007 Hei! Jeg lurer på om noen kan svare meg på hvordan en båt vil reagere på å få litt dypere kjøl? Båten det gjelder er en 17 fots 72 mod westplast eller selco eller noe sånt. Den er svak v-bunnet og planer veldig flatt. Jeg ønsker å redusere avdriften, samt bedre styreegenskapene. Er dette mulig ved å bygge på kjølen litt? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 1.Mars.2007 Del på Facebook Svart 1.Mars.2007 Næhh.... dette blir sjelden vellykket. Går gjerne utover styreegenskapene på en planende båt slike kjøler. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 1.Mars.2007 Del på Facebook Svart 1.Mars.2007 Tror nok det vil være enklere å selge båten og deretter kjøpe en med dypere v-bunn. Hvordan båten vil reagere på en påmontert kjøl er det vel ingen som kan svare for, men om det vil ha noen positiv ekkekt tviler jeg på. Du vil også bli nødt til å senke motoren lavere ned slik at propelen kommer nedenfor kjølen, eller vil du få plager med at propellen kaviterer (suger luft). En liten kjøl på langs på hver side vil kansje løse problemet med kavitasjon når du kjører rett fram. Men det vil sikkert kunne gi kavitasjon når du svinger. Alternativer er å bygge ny hele bunnen på båten med dypere v-bunn, men himmel og hav for en jobb da..!! Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 1.Mars.2007 Del på Facebook Svart 1.Mars.2007 "surfebrettfinner"????? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.