Rångepådl Svart 11.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2015 Jeg betaler 5,55% nominell rente m/pant i båten i hos Nordea Finnans (båten er reg. i skipsregisteret) Lurer på å skifte bank om noen er billigere. Hvilke bank har den beste renta på båtlån nå om dagen? Sitér dette innlegget Link to post
Henrik M Svart 11.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2015 Leier båt av bankene med rett til å kjøpe :-) jeg er å glad jeg eier båten min 100%. For å finne den beste renta, så hadde jeg ringt bankene og sjekket. Det er ingen fasit, og alle saker er forskjellige. :-( selv om naboen fikk en fantastisk rente og avtale, så trenger ikke du få det. . Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 11.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2015 Er du medlem i KNBF har Santander høvelig ok rente. Sjekk også SR Finans. Sitér dette innlegget Link to post
Stradivarius Svart 11.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2015 (redigert) For båt over 7 meter, får du 4.95% nominell rente i DNB, forutsatt 35% egenkapital (og skipsregistrering). Jeg har ikke funnet noen som er billigere, uten om spesielle medlemstilbud eller helkundetilbud. Den effektive renten som oppgis (6.59%) gjelder for et spesifikt eksempel som slett ikke trenger å være relevant. Betegnelsen "fra 6.59% effektiv rente" er etter min mening misvisende, det gjelder et ganske lite lånebeløp (tror det er 125 000 over 7 år) som gjør at gebyrene får stor relativ betydning. Hvis du f.eks. låner 1 000 000 og har minst 35% egenkapital, blir den effektive renten 5.18%, altså gått under 6.59%. https://www.dnb.no/privat/laan/baatlaan.html Redigert 11.Oktober.2015 av Stradivarius (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.