sera Startet 3.Mars.2007 Del på Facebook Startet 3.Mars.2007 (redigert) Fyrst vil eg skryte litt av forumet. Eg har funne mykje av interesse, så her er nok mykje ekspertise samla. Så til poenget, eg skal kjøpe meg brukt båt og treng tips på kva eg skal sjå etter. dette for å unngå å"kjøpe katta i sekken" Det er her snakk om 1984 til 1988 mod., 25 til 27 fot med fartsområde 15 til 20 knop i prisklasse 400` - 500` Håpar eg kunne få nokre tips av den etablerte ekspertise på dette forumet. Redigert 3.Mars.2007 av sera (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 3.Mars.2007 Del på Facebook Svart 3.Mars.2007 Hei Det er et enormt spekter av båter som oppfyller dine krav, tror du må bryte det litt mer ned for å kunne komme med noen vettuge forslag. Jeg har f.eks. en 92 mod bayliner 2855 til salg i din prisklasse. Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Hydrox Svart 3.Mars.2007 Del på Facebook Svart 3.Mars.2007 Faktisk et litt omfattende spørsmål du stiller. Jeg vil egentlig si at det er helheten som teller. Finner du slurv lett tilgjengelig i en båt er det fare for at det finnes skjult slurv på mer bortgjemte plasser. En båt som vi kjøper bruk kan være i veldig god stand, men likevell er det en del ting vi gjør selv for å føle oss sikker. Mange velger f.eks å bytte alle skrog gjennomføringer når de har kjøpt en brukt båt. Det beste du gjør er å ta deg god tid når du ser på båten. Kikk inni alle hulrom som er tilgjengelige, skap, benker, løft på dørkeplater og kikke ned i bunnen på båten. Båten skal også selvfølgelig beskues på land før du kjøper den, selv de beste har landkjenning i større eller mindre grad. Når det gjelder motor så kan det være litt vanskeligere å vurdere tilstand. Er det rent og pent i maskinrommet så er vi et stykke på vei. Motoren skal starte lett og ha en jevn fin gange, står den å nøkker på fundamentet er det noe som ikke er helt som det skal. På en bensiner kan dette skyldes noe så uskyldig som tennpluggene, på en diesel kan det bety noe større utlegg. Trekk i hvert fall opp peilepinnen mens moteren går, kommer det eksos opp røret til peilepinnen er maskinen sliten. Den har da det vi kaller gjennomslag, her er det rom for å prute tilsvarende hva en overhaling av motoren koster. Rart med det, setter du deg et budsjett til båt på 500 så ender du ganske sikkert opp i nærmere 600. Ha litt til overs når du har kjøpt båten, det dukker alltid opp noe du vil oppgradere etter du har kjøpt båt. Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 3.Mars.2007 Del på Facebook Svart 3.Mars.2007 Hei! Hvorfor en så gammel båt til dine kriterier? Her er en nyere som passer rett inn i det du etterspør http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=9196653 Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 3.Mars.2007 Del på Facebook Svart 3.Mars.2007 Ikke i tvil om anbefaling: Scand Baltic. Du får mer igjen enn hva du betaler.'' Jeg tror ikke jeg har hørt om noen som har tapt penger på en Scand Baltic. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 3.Mars.2007 Del på Facebook Svart 3.Mars.2007 Foreslår Nordan Family 27. De fleste av båtene har dog noe mindre fart enn det du etterspør, men de størst motoriserte gjør borti 20 knop på maks. De fleste av denne typen er båter fra 1980 tallet, men det finnes også noe få eksemplarer fra både '90 tallet og enda senere. Ligger en 2003 modell til 630 000 på finn.no nå, med toppfart 17 knop. I forhold til foreslåtte Balticer får du da 20 år nyere båt til samme pris. Eller en båt i det aldersintervallet du nevner for 300' til 400' Båtmagasinet hadde for noen år siden en test i nr 7 93 hvor den får litt skryt. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 3.Mars.2007 Del på Facebook Svart 3.Mars.2007 Båtmagasinet..... Båtmagasinets hjemmesider minner meg om sidene til Arngren Elektronikk. Mitt inntrykk er at Båtmagasinet forsøker å undertrykke internettets eksistens. Båtmagasinets papirutgave er forøverig veldig hyggelig lesestoff. Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
sera Svart 3.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2007 Takk HYDROX du forsto spørsmålet, det var kva ein skal sjå etter når ein besiktar ein båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.