Jump to content

Sikaflex til bunnventiler


Tallisman

Recommended Posts

Kan ikke svare på dette, men jeg har kuttet ut å kjøpe x antall ulike typer sicaflex. Nå bruker jeg Tec7 til det meste uten å ha dårlig erfaring med dette, tvert om. Dvs før ble tubene oftest liggende så lenge at de stivnet mens nå med kun entype stivner den ikke så lett mellom slagene siden den oftere er i bruk. Og den kan brukes til liming, montering, tetting etc og så er den overmalbar

Link to post
Share on other sites

Forskjellig typer tetningmasse kan ha forskjellige egenskaper, og hvilken en velger vil avhenge av hvilken egenskap en ønsker for det aktuelle "prosjektet". Noen typer, f.eks 3M-5200, vil sitte så hardt fast at det er omtrent umulig å få opp etter at det har herdet. For noen anvendelser kan dette være bra, andre ganger er det ikke ønskelig. Videre er det noen som er god for tre, mens andre er god for metall, etc.

 

Her er en utmerket veiledning. Den er dessverre fra en utenlandsk webside, men antar at rådene som gis er gyldige for norske forhold også.

Link to post
Share on other sites

Hvilken type Tec7 ?? det finnes jo flere typer etter bruks området. Tec7 for rep av takpapp (asfalt) tviler jeg på du bruker på båten!!!!!

Vær så snill oppgi hvilen type dere menes skal brukes og hvor.

Der jeg handler finnes kun 2 typer og det er Tec7 og Roof7. Og jeg pratet om Tec7. Den andre er helt uaktuell.

Og her er linken til leverandør, med kartblad etc: http://www.novatech.as/

Redigert av Brage (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Enig med Brage. Har også skiftet til Tec7. Enestående produkt til alle formål. Limte i sommer sammen en vanntank som hadde gått i sveisen med tec7, og på med lit Mac gyver tape på toppen så var det tett og ferien reddet. :cheers:

Tror det er sånn enda. :confused:

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Link to post
Share on other sites

.....Største fordelen mener jeg er at det IKKE blir søl og klin....

Jeg er storforbruker av Tech7 og finner det mere anvendelig til mitt bruk enn Sika i de fleste tilfeller. Men at du mener det blir mindre søl og klin skjønner jeg ikke døyten av. Det blir akkurat like klinete av det som av Sikafleks for meg i hvertfall.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er og at det er mere søl med sika en med tech

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jeg opplever at Tek7 tørker noe senere en Sika og derfor er letter å arbeide med. Tek7 tørker også mye senere opp på en åpen tube. Anvendeligheten er bedre, den kan også brukes som vinduskitt. Det jeg ikke vet noe om er levetiden - den har vel ikke vært så lenge på markedet ?

Link to post
Share on other sites

Det jeg mener at det er lettere å tørke vekk klinet...hmmm....ja.
Jeg opplever at Tek7 tørker noe senere en Sika og derfor er letter å arbeide med. Tek7 tørker også mye senere opp på en åpen tube.

Samme som med Simson da....?

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Har også godt over til Tec 7.

Er vel kanskje blitt litt for glad i produktet, bruker det til "alt". En av fordelene er at du ikke engang trenger tørre flater hvis du skal lime/fuge/tette.

Hadde en lekasje under dekksluka. Skrudde løs luka, tørket vekk det væreste av vannet. på med Tec7 skru på plass, og potte tett. Alt dette i ett skikkelig regnvær.

 

Håper ikke at jeg må ha den luka av igjen. Glemte mens vannet rant inn at Tec7 ikke bare er en fuge/tettningsmasse, men også fungerer glimrende som lim. Regner med at den sitter fast for evig og alltid.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...