Jump to content

Bygge luft/vanntett kasse til LCD-skjerm - materiale?

Mastiff

Recommended Posts

• 4 uker senere...

Vurderte trackball løsning, men ser at behovet for å trykke noe er fraværende. Det kommer av at på 15" skjerm, så ser jeg uendelig mue mer enn F.eks en Raymarine 12" eller Garmin 12" ... eller .... Ja, jeg har prøvd det meste....

PS! Jeg har en Raymarine 12" ved styreposisjon inne, som er HELT UBRUKELIG etter mitt syn....

Jeg gjør som redningsskøyta: Bruker Telchart og C-map !!!

Ja helt enig med deg, jeg bruker også 15" og ville aldri erstattet den med noe annet (jo en større en hehe).

Har også på gang en 12" som jeg tenkte å ha oppe på hemsen, men det blir prosjekt til våren, blir noe likt løsningen din.

Denne skjermen du har brukt har du bygget hele greiene inn og satt på plexiglass eller har du fjernet kassen på den orginale?

Bygget den originale inn løst i kassen, men fjernet dimme-bryter som stakk ut på fremsiden av skjermen.

Den ligger altså helt løst inne i kassen, og har 12v og VGA ut. Her har jeg ikke prøvd å lage dette tett, fordi jeg vil ha litt lufting, pga kondens. ( Har aldri vært kondens inne i kassen )

Plexiglasset er satt inn med en spesial silikon, slik at jeg kan evt. bytte glass, uten å ødelegge kassen. ( Les: Ikke bruk sikaflex )

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...