lano2 Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 ....det er vel det nærmeste han kommer en slik lukt...etter han ble gift og sitter i fengsel... Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 25.September.2007 Link til dette innlegget Svart 25.September.2007 ....det er vel det nærmeste han kommer en slik lukt...etter han ble gift og sitter i fengsel... ...nå er han fri ! Sitér dette innlegget Link to post
Penny Svart 25.September.2007 Link til dette innlegget Svart 25.September.2007 ...nå er han fri ! Å? Jeg har ikke hørt noe om noen skilsmisse Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 25.September.2007 Link til dette innlegget Svart 25.September.2007 Uansett, så kan jeg anbefale PC kartplotter løsning med en laaang VGA kabel ut til styreposisjon, med kontorskjerm i kasse. ( Labtop'en står inne, helt beskyttet for vær og vind ) Jeg skal ALDRI mer bruke penger på båtutstyr som ikke er PC vennlig ! ( Bortsett fra ankerdrammen fra Polet ) Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 25.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2007 Jo da. Min far brukte den jeg bygde til Risør og tilbake da det var trebåtfestival, og den fungerte ypperlig. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Hva har du inni boksen din Lano? Og hvilken mus/tastatur løsning har du valgt? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Olorin 15 " monitor, som er sammenkoblet med IBM Thinkpad inne på styreposisjonen . ( Telchart kartsystem og GPS til 600 kr fra komplett.no ) Jeg la opp en VGA kabel mellom styreposisjonene, og har 12v uttak ute. Skjermen "slenger" jeg rundt i cockpit'en, der jeg har bruk for den, eller tar den helt bort. Perfekt til mitt bruk !!! Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 PS! Bruker aldri mus eller tastatur ute. Da må jeg innendørs hvis jeg skal knotte, noe jeg sjelden har bruk for. Legger alltid opp en rute før avgang. Så da er det bare å følge streken.....:-) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 De selger små trådløse tastatur og mus for 500 kroner, noe å vurdere kansje? Ellers finnes det noen trackball-løsninger rundt om, gjerne for innfelling, men de er litt dyrere... Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Vurderte trackball løsning, men ser at behovet for å trykke noe er fraværende. Det kommer av at på 15" skjerm, så ser jeg uendelig mue mer enn F.eks en Raymarine 12" eller Garmin 12" ... eller .... Ja, jeg har prøvd det meste.... PS! Jeg har en Raymarine 12" ved styreposisjon inne, som er HELT UBRUKELIG etter mitt syn.... Jeg gjør som redningsskøyta: Bruker Telchart og C-map !!! Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Ja helt enig med deg, jeg bruker også 15" og ville aldri erstattet den med noe annet (jo en større en hehe). Har også på gang en 12" som jeg tenkte å ha oppe på hemsen, men det blir prosjekt til våren, blir noe likt løsningen din. Denne skjermen du har brukt har du bygget hele greiene inn og satt på plexiglass eller har du fjernet kassen på den orginale? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Begrunnelse for at PC baserte løsninger er 200000 ganger bedre enn ALT annet: 1. Hastighet, hastighet, hastighet, ..... ( Topp-modellen til IBM: Thinkpad med 2 Gbyte RAM ) 2. 15" kontorskjerm er uendelig mye større, og har bedre oppløsing enn Raymarine og Garmin. 3. C-map er det eneste jeg stoler på.... Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Bygget den originale inn løst i kassen, men fjernet dimme-bryter som stakk ut på fremsiden av skjermen. Den ligger altså helt løst inne i kassen, og har 12v og VGA ut. Her har jeg ikke prøvd å lage dette tett, fordi jeg vil ha litt lufting, pga kondens. ( Har aldri vært kondens inne i kassen ) Plexiglasset er satt inn med en spesial silikon, slik at jeg kan evt. bytte glass, uten å ødelegge kassen. ( Les: Ikke bruk sikaflex ) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.