greenstream Startet 5.Mars.2007 Del på Facebook Startet 5.Mars.2007 då har eg fått meg en ny motor til båten 115hken min holdt ikke mål for meg lengre (55 knop) :S hehe no har eg fått meg en 2,4 efi motor på 220 hk så no skal det bli andre ugler i bollen tenker eg her e noen bilder, svarer gjerne på spørs her regner med det ikke er så altformangen her i båtplassen som har lignende båt(er) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Det første jeg ville gjort med en så dyr motor på hekken var å lage meg noen bedre sidestøtter enn de du har nå... Gratulerer med ny motor. Vil nok gå bra den... Cleaver og hele bøtteballeten eller? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Kosmix Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Fly kommer du helt sikkert til å gjøre, ...men flyter den Rått!!! Hva blir toppfarten på noe sånt? (ja - vet det er mandag) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
ola_dunk Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Hva er det sorte som henger bak på hekken Ja det der må gå sinnsykt fort ........... Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Grattis med ny motor, ser villt ut!!!! Ser jeg et grønnt lavtflygende objekt i sommer skal jeg vinke til deg. Venter spennt på min egen maskin, står hos Nor-Cargo klar for utlevering. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Hvliken båt er dette, ligner litt på en Marshall eller hva de heter... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Jeg tipper på en Nordkapp Tintorera... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
whatever Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Sitaqt: Hvliken båt er dette, ligner litt på en Marshall eller hva de heter... Marshan tenkte du på Sitér dette innlegget Link to post
greenstream Svart 5.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 (redigert) hehe takk takk, båten er av en type tintorera men ikke fra nordkapp finnes vel 4 forskejllige typer tintorer som eg vet om no min ble bygget for løp i 3c 2l klasse (200hk) så er en god del bedre bygget enn de fra rullebåndtet til nordkapp;) båten min har eg hatt i rundt 4 år no så har gått i åsane område med en 115 johnson maskin ;) proppell vet jeg ennå ikke har en balistic 26 som skal prøves på hvis dette fungerer greit så blir det nokk den propellen, har og en chopper 27 som skal prøves på og så vi får se;) topp fart tør eg ikke å si noe om men vil tippe rundt 70 et sted ;) side støtter ?? hvis du tenker på seter så står det ikke noe i båten akkuart no. har 2 sparco sprint seter som vanlig vis står i men tror eg kommer til å bytte til noe andre båtseter som er go sidestøtte i ;) finner litt info osv på tintorera owners club http://www.tintoreraclub.tk Redigert 5.Mars.2007 av greenstream (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
greenstream Svart 5.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 ennå et bilde Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 side støtter ?? hvis du tenker på seter så står det ikke noe i båten akkuart no. har 2 sparco sprint seter som vanlig vis står i men tror eg kommer til å bytte til noe andre båtseter som er go sidestøtte i ;) Han tenker nok på de to plankebiten som holder båten din oppe. Det skal ikke mye til før sånne støtter ligger på bakken, sammen med båten. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Avsluttet2 Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Bruker du den til konkurranse eller er det kun for å frese rundt med. Det er pinadø noe av det råeste jeg har sett... Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Uten å ha den ringeste peiling på farkoster som dette, virker det som et totalt "forkert "forhold mellom vekt på motor (250-300kg) ? Høyt tyngdepunkt, og proporsjoner f.ø mellom båt og motor. Hvordan takler båten noe så banalt som en noe knap oppbremsing?? Lykke til med ny-annskaffelsen! Sitér dette innlegget Link to post
greenstream Svart 5.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 (redigert) åja hehe neida den står fint har en klosse på andre sien av båten er ikke fåre for noe velting her er jo heller ikke noe klatrestativ ;) vekten på motoren er ikke store greiene så veier ikke så sinnsykt mye alle dekselene er byttet ut i plast og ikke bly tung glassfiber, hvodran man håndtrer båten er ikke så vanskelig, men man må ha erfaring, vite hvor grensen går og vite hva men sitter i, høyden på motoren reguleres med den hyd.liften som motoren står på, så er ikke noe prop ;) man kjører heller ikke med hviken som helt propell med så høyt montert motor, er så mye eg kunne forklart med sånne båter og fart men men blir for mye hehe bruker bare båten til kosekjøring men har vert brukt i løp før i tiden ;) Redigert 5.Mars.2007 av greenstream (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Kule saker dette her ... ser at det allerede er en med 180 Hk... så regner med at det er litt Kudos om å ha "den raskeste"... OK ... "gammel mann" (over 40) med ganske mye is i magen.... tenker litt her ... Du har begrenset med oppdrift her i hekken, så selv om du har tett brønn der bak, bør du være ganske observang på hekkbølgen .. (håper du har overdimmensjonert lensepumpe i tilfellet...). Nok om det .... det som jeg virkelig ville begynne å stille spørsmål om var kreftene som nå vil påvirke akterspeilet ved oppstart, opp på plan og under gange. Hvor mye styrke er her til å balansere drivkrafter over båtens bredde, og ikke direkte på det relativt smalt mororfestet .. OK kan være sterkt nok, men ville bare spør. Også, ved 70 knop, såvil du få alvorlig belastning i spantene lengre fremme. Med den ekstra belastningen ville jeg sjekket kjøl og sider (samt skrogoverføring) hyppig i den første tiden. Skroget vil flekse mer, noe som kan medføre "gelcoat crazing", som igjen kan medføre vannintregning mellom gelcoat og glassfiber, og eller gi indikasjon om et problem med styrken. Dette er ikke ment som kritikk, men til ettertanke... uansett, så regner jeg med at hun kommer til å fly ... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Lars Hansen Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 topp fart tør eg ikke å si noe om men vil tippe rundt 70 et sted ;) Hei! Det er nok ikke så verst tippet det der, en kamerat av meg har en Dalapeta med Tintorera overbygg med 225 Yamaha på. Det er en båt som er bygget med tanke på løp, men da med modifisert 90hk. (ca 115hk) Denne gjør nok rundt 70 med riktig propell. Problemet med den båten, er at den begynner å bli farlig ustødig når du kommer over 60 knop. Har selv hatt en "tanks" av en speedbåt, Gilbert 21 med Yamaha Pro 200. Det er nok ikke til å komme bort ifra at det er en båt som egner seg bedre når sjøen blir litt større. Bakdelen med Gilberten, er at den ikke gjorde mer enn 61knop... Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Heftig!! Kommer til å gå som et... lyn, artig sak, artig sak. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
880 Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Denne farkosten får meg til å minnes da jeg som liten gutt satte og så på de "litt større" gutta. Der raste rund utenfor Salhus med små joller med stor motorer. Det virket ofte som om kun propellen var nedi vannet. Rett som det var skjedde det at båten snudde tvert mens "piloten" fortsatte rett frem Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
greenstream Svart 5.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 hehe ja sånn er det med nesten alle vbunnere begfunner å vippe vra flate til flate;) steppet båt er litt mer stødig siden de har en flate i hekken og ikke en hel v bunn; steppet fungere som en ski så får litt mer å balansere på¨;) båten min er bygget for løp nermere vm i 3c (2l 200hk) så med tanke på at båten vil gi etter å vere for svak for motoren skal nokk ikke vere et prop, er forsterket ganske så perverst ;) man har ikke stor nokk motor før man ikke tørr å trykke pedalen i bunn ;) Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 man har ikke stor nokk motor før man ikke tørr å trykke pedalen i bunn ;) Den var ny.. regner med du har en Hot Foot fra TH-Marine?!, det har jeg men min bår vil nok ikke gå halvparten så fort som din, så jeg trør den garantert i bånn! Ja speederen altså..skal ikke skryte på meg... Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
greenstream Svart 5.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Den var ny.. regner med du har en Hot Foot fra TH-Marine?!, det har jeg men min bår vil nok ikke gå halvparten så fort som din, så jeg trør den garantert i bånn! Ja speederen altså..skal ikke skryte på meg... hehe har en pedal som heter aqua marine men tror eg skal bytte i år ;) hang seg litt opp i fjord det tør eg ikke at den gjør i år hehe Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 556.......rikelig med 556!!!! Kanskje ettpar daumannsknapper også-----?????? Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Nå fikk jeg lyst på en slik også.... hm.... De godeste with drommedillene.... fungerte den kanten bak der på samme måte som et steppet skrog? jeg husker de gikk mye bedre enn andre joller med lik motor... Sitér dette innlegget Link to post
greenstream Svart 5.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 (redigert) Nå fikk jeg lyst på en slik også.... hm.... De godeste with drommedillene.... fungerte den kanten bak der på samme måte som et steppet skrog? jeg husker de gikk mye bedre enn andre joller med lik motor... den kanten bak vet eg ikke så mye om tror min har et litt annet konsept enn noen på støpte flaps :P hvis du mente de kantene som kommer ut bak på hver sin side av båten bak. min er 3 små stepp ;) får bedre gli med dette og er stødigere ;) ser det på bilde her ;) Redigert 5.Mars.2007 av greenstream (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.Mars.2007 Del på Facebook Svart 6.Mars.2007 hehe ja sånn er det med nesten alle vbunnere begfunner å vippe vra flate til flate;) steppet båt er litt mer stødig siden de har en flate i hekken og ikke en hel v bunn; steppet fungere som en ski så får litt mer å balansere på¨;) Step og ski er vel ikke det samme? Hydrolift T-20 f.eks har en slik "ski" i bakre del av v-bunnen, samme med Fountain. Denne gir mer løft , samt en mer stabil flate å plane på når skroget er nesten helt ute av vannet. Siden båten er bygd som en løpsbåt i 2L klassen, så antar jeg den er dimensjonert for å tåle en støyt... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.