Tjond Startet 5.Mars.2007 Del på Facebook Startet 5.Mars.2007 (redigert) Noen anbefalinger av merker/modell her? Regner med at utvalget er stort på messa og at det kanskje vil kunne være mulig å få et messetilbud. Har fått en gammel Zodiac Seacom 80, men er litt glad i nye duppeditter, så... Kanskje greit å få en med DSC og kan jo da kople sammen med kartplottern. Og ja, skal ta VHF'n nå i mars. Tenkte meg i prisklassen 2000,- > 3000,- Redigert 5.Mars.2007 av Tjond (see edit history) Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Marwin Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 (redigert) Jeg kjøpte Navman VHF 7000, kostet under 2 laken og har DCS. Etter som jeg har radioen under førerstolen, måtte jeg montere en ekstra høytaler, men da ble også lyden fra mottakeren meget bra! Redigert 5.Mars.2007 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Chiba Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Hei! Jeg er veldig fornøyd med min ICOM IC-M421 med DSC. Jeg fikk messepris 3600,- for 2 år siden, men ser at Seatronic selger den for under 3000,- nå. Chiba Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 (redigert) jeg har Denne ,F 55 Redigert 5.Mars.2007 av horg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 F55 fungerer OK nå som ny ... vet ikke hvordan den funker om 5 år ... men tiden vil vise.... går ikke mye feil med ICOM ... eller hvis du har mye penger, så kjøp en Sailor... VHF for livet... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Hilmar 2 Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 (redigert) M-tech er en rimelig VHF radio med DSC. Stort display med talltastatur på håndmikrofonen Denne radioen koster til vanlig ca 2000 kr Det er Belamarin som har disse radioene! Redigert 5.Mars.2007 av Hilmar2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
La Digue Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Synes det virker som alle vhf-ene er bra nok. Det blir mer spørsmål om hvilke finesser man vil ha. Eller finnes det noen radioer som er skikkelig dr***? Ellers er monteringen, antenne og båtens elektriske anlegg viktig. Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
Apollo32 Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Hei Fikk du ikke svar på ditt spm. vedr VHF i slutten av februar , eller ? #162.... https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=27293&hl=vhf Sitér dette innlegget Link to post
Tjond Svart 6.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2007 Noen som kan gi et fornuftig svar på denne tråden? Vurderer en slik (MTech). Og kjenner noen til om den kan koples opp mot min Navmann 5500 plotter for å kunne bruke muligheten for å få opp posisjoner/navn på oppkall? Apollo: du kan tydeligvis påvise at at det var flere svar på sitatet i tråden, isåfall må jeg jo bare beklage jeg ikke har sett det. GeirFrode ga et svar ja..... Men jeg tar med meg all "kunnskapen" på messa og finner nok løsning der. Regner ikke med at jeg får gull i prisklassen 2-3000,- men duger tydeligvis til mitt bruk. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Gunga Din Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 Tjöme radio, K01 (Skien) noen som vet höjden på antennen....... fick in vädret her nere i Marstrand har 102 M til Skien........ har installert ny radio, men det kansje er bra konditioner ikveld, har aldrig hört Tjöme her nere förrut! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 Navman har mange gode modeller. Har selv en 7200 med stort display og tastatur på mikrofonen. Enkel å sette opp for DSC-trafikk. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 Sailor som er konge, er det ikke? Men det skal nok investeres i en nyere modell en gang, som jeg skal ha i tilegg. Sailoren står på daglig i stua, har antenne stående i vinduet Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 9.Juli.2007 Del på Facebook Svart 9.Juli.2007 Sailor er sjefen! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Sandvik(a) Svart 10.Juli.2007 Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Dette er første året mitt med VHF. ( Navman 7200 ). Bruker den ikke nok til å bedømme om jeg er fornøyd eller ikke. Lytter på den når jeg er ute, som pålagt. På mine kanter hører jeg ikke mange andre som bruker den heller. Måtte kalle opp Tjøme, var ikke sikker på om greia funket en gang. Svaret var at den funka som fy. ( NB to forsjøk, Sanspollen er ikke vidre god ). Tror ikke de fleste av oss har vidre erfaring i bruk. Hva som er bra og dårlig, tror jeg nok må bedømmes av de som også er borte i dette på jobb ol. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Juli.2007 Del på Facebook Svart 10.Juli.2007 Tjöme radio, K01 (Skien) noen som vet höjden på antennen....... fick in vädret her nere i Marstrand har 102 M til Skien........ har installert ny radio, men det kansje er bra konditioner ikveld, har aldrig hört Tjöme her nere förrut! efter litt googlande själv....fann jag dette dokumentet http://www.imo.org/includes/blastDataOnly....d%3D18351/9.pdf Vealøs (Porsgrunn) 59°14’.10N 009°41’.56E Range 66 M o jag själv med antennen på ca 17m ger en horisont på runt 10 M måste ha varit bra konditioner igår kveld....... her er en bra VHF-kart http://www.stockholmradio.com/source.php/6...202007%20ny.pdf Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Belgarath Svart 19.Juli.2007 Del på Facebook Svart 19.Juli.2007 Jeg er og i markedet for en VHF, tenkte først å satse på en uten DSC for å ha håp om å finne en "utrangert" billig, men de er vanskelige å oppdrive i Norge så jeg satser på en med DSC, så kan jeg heller få GPS på et vis senere. I utgangspunktet håpet jeg å finne under 2K, men de er mye lekrere om jeg bare legger på noen hundrelapper til.. :-) Har en liste i prioritert rekkefølge, noen som har kommentarer? Nexus NX 2000, 2498,- Hos Watski Standard Horizon GX1500E, 2398,- hos Seatronic Navman VHF 7100, 2580,- hos Seatronic M-tech MT-500DSC, 1850,- hos Maritim GME GX600D, 2390,- hos Seatronic Cobra M80DSC, 2890,- hos Seatronic Har igrunnen falt veldig for Nexus' modell, er det noen som har erfaringer med denne? På den annen side, så kan Standard Horizon ha "telefonrør"-mikrofon kjøpt senere som ekstrautstyr.. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.