Birchwood 320 Startet 16.November.2003 Del på Facebook Startet 16.November.2003 Har skiftet fra bravo2 til bravo3 og nå virker ikke giret som det skal Når eg setter i forover så går ikke slår ikke giret inn. Det er bra i nøytral og revers. Så justerte eg ørlite på kabelen og da virket den forover og nøytral men ikke bakover.. NU ER EG LEI Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Janef Svart 16.November.2003 Del på Facebook Svart 16.November.2003 Har skiftet fra bravo2 til bravo3 og nå virker ikke giret som det skal Når eg setter i forover så går ikke slår ikke giret inn. Det er bra i nøytral og revers. Så justerte eg ørlite på kabelen og da virket den forover og nøytral men ikke bakover.. NU ER EG LEI Høres ut som om du ikke har nok slaglengde (vandring) :nono: på kabelen. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 16.November.2003 Del på Facebook Svart 16.November.2003 Hei. Har lite peiling på dette , men hvis kabelen er i orden og er helt fast i begge ender, kan det være at det er lenger vandring på "armen" eller at armen er lenger på dette giret. Hjelper kanskje å korte inn armen(staget) litt? Det bør jo være slik at det går helt i gir og "litt" til, begge veier. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 16.November.2003 Del på Facebook Svart 16.November.2003 Som andre sier her, er det nok slaglengden som er feil. På noen gir/gass hendler er det 2-3 faste punkter. Jo lenger slaglende du trenger, jo lenger ut fester du vaieren. Andre har en kombinasjon av 2 splinter som kan monteres i diverse forskjellige hull og som gjør samme nytten, bare med flere varianter og mindre forskjell i utslag for hvert punkt slik at en mer nøyaktig justering er mulig. Alternativet er hendelen på giret/drevet. Bytt til et feste et hakk lenger inn, og slaglengden økes, vel ikke helt korrekt du minsker egentlig slaglengdebehovet på denne måten. Slaglengden skal være så lang som mulig, men ikke lengre enn at det går greit i gir både fremover og bakover uten bruk av makt. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Keiko Svart 17.November.2003 Del på Facebook Svart 17.November.2003 Er lykkelig båteier som ikke lenger er eier av Bravo 3. Men noe husker jeg: Slaglengden på girskiftet til Bravo 3 er ganske lang (tror det var45mm.) Konstrusjonen til giret gjør at det kan være tregt å få i gir Du må ikke kjøre motoren med belastning før du har justert rett slaglengde. Det har før resultert i knuste gir, og lange telefonsamtaler til Marine Power as. Jeg kjenner ikke til Bravo 2,men jeg trodde at det var samme giret med et annet undervannshus. Skal du reparere og montere selv, så vil jeg anbefalle deg å kjøpe handbøkene som er til motoren og giret. Jeg kjøpte dem hos Ravn`s ---- i Østfold, og prisen var ca. 400-500 pr. bok. Men der står det meste. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 17.November.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2003 Tusen takk for innlegg hitil. Begynner å bli sår i skallen av all . Snakket med Bergen Båt som vistnok skulle ha peiling på dette.. Det er finjustering som skal til. Eg har mangen gode forslag så eg skal få det til.. TUSEN takk alle sammen Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Måke Svart 17.Juni.2005 Del på Facebook Svart 17.Juni.2005 Etter å ha kjørt en tur i går og skulle legge inn reversen for å bremse , gikk ikke giret i revers. Dette hendte i fjor også, og da skiftet jeg kontrollenheten (gir og gassenheten). Etter det gikk alt bra helt til i går. Jeg skrudde av wiren nede ved giret og prøvde å rikke på det, men det var ikke mulig å få den i revers. Trodde først det var wiren som var røket, men det var det ikke. Da det var langt hjem og vinden stilnet av (det er seilbåt), startet jeg i fri og dyttet giret i forover posisjon. Da jeg kom til nærmeste brygge prøvde jeg reversen, og da virket det jammen. Skrudde det hele på plass igjen- og nå er alt "i orden". Dette er et VP seilbåtdrev. Har noen erfaring med dette problemet, ev. fra andre drev?? Sitér dette innlegget Link to post
juhl Svart 17.Juni.2005 Del på Facebook Svart 17.Juni.2005 Prøv dette link til Mercuriser problemløsning og gør det selv info: http://www.mercstuff.com/howdoi.htm. Hvis det ikke giver hjælp kan du prøve på www. Iboats.com og få link til den Mercruiser manual der passer til dit drev. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.