Ronald Startet 5.Mars.2007 Del på Facebook Startet 5.Mars.2007 (redigert) I en hverdag hvor stadig mer utstyr lar seg lade via USB (mobiltlf, mp3 osv.), så er det fristende å kjøpe en universalsak som kan lade alt sånt utstyr f.eks. fra båten - i stedet for å kjøpe skreddersydd utstyr fra hver enkelt produsent. Altså - jeg er ute etter en lader/eliminator som plugges i 12v sigaretttenner, og som gir meg en USB hunnplugg (med korrekt "USB-spenning") i andre enden. Det bør finnes siden det definitivt må være et marked for slikt. Clas Ohlson var tidlig ute og tilbød en sånn til 220V som jeg bruker med suksess - se her. Så da er spørsmålet om noen har sett tilsvarende, men med 12V inngang? I så fall - hvor? (Noen vil sikkert hevde at jeg får til det samme ved å gå via PC. Riktig det, men da må jeg jo alltid ha PC'n med...) Ronald. Lagt til etterpå: Kom til å tekne på at dette innlegget kanskje ikke var så OffTopic likevel? Strøm og lading til utstyr i båt er jo kanskje ikke det. Overlater til Moderator (hvis han/hun ser innlegget) å løfte tråden over i det andre forumet dersom det skulle være feilplassert her... Redigert 5.Mars.2007 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 (redigert) Det finnes slike ja - jeg har en. Mener den fulgte med da jeg kjøpte gps og strøm kabel for å bruke IPAQ'en sammen med gps. Kabelen med "dingsen" kjøpte jeg hos Datakjeden i Møllergata i Oslo. Finnes sikkert andre steder også. Redigert 5.Mars.2007 av goggen (see edit history) Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Ronald Svart 5.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Takk skal du ha! Da fant jeg en hos Datakjeden nesten med en gang. De solgte også en pakkeløsning med en 12V og en 220V til kr. 220. Men den jeg spurte etter ligger her - kr. 143. Ronald Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Handlet meg en sånn fra ebay. Mener den kom på 70 kr med porto. Ellers tror jeg clas har til kr 98. Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 5.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 (redigert) Clas sin til 98 kjenner jeg til (se link i startinnlegget mitt). Men den støtter kun 220V som kilde, ikke 12V. Den hos Datakjeden er imidlertid hva jeg var ute etter. Redigert 5.Mars.2007 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Helt enig! Er primærsiden 12V likestrøm, så passer det til Åpent Forum. Tråden er flyttet Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Var litt kjapp ja...den jeg handlet på ebay var i alle fall for 12 volt. Men leverer ikke så veldig mye strøm. Klarte f.eks ikke drive en ekstern usb cdrom... Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 7.Mars.2007 Del på Facebook Svart 7.Mars.2007 Elkjøp skal også ha en slik, ifølge en som jobber på Clas Ohlson og som selv hadde kjøpt sin der siden de ikke selger slike selv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.