Jump to content

12V-->USB eliminator - noen som vet om sånt finnes?

Ronald

Recommended Posts

I en hverdag hvor stadig mer utstyr lar seg lade via USB (mobiltlf, mp3 osv.), så er det fristende å kjøpe en universalsak som kan lade alt sånt utstyr f.eks. fra båten - i stedet for å kjøpe skreddersydd utstyr fra hver enkelt produsent.

Altså - jeg er ute etter en lader/eliminator som plugges i 12v sigaretttenner, og som gir meg en USB hunnplugg (med korrekt "USB-spenning") i andre enden. Det bør finnes siden det definitivt må være et marked for slikt. Clas Ohlson var tidlig ute og tilbød en sånn til 220V som jeg bruker med suksess - se her. Så da er spørsmålet om noen har sett tilsvarende, men med 12V inngang? I så fall - hvor?

(Noen vil sikkert hevde at jeg får til det samme ved å gå via PC. Riktig det, men da må jeg jo alltid ha PC'n med...)

Ronald.

Lagt til etterpå: Kom til å tekne på at dette innlegget kanskje ikke var så OffTopic likevel? Strøm og lading til utstyr i båt er jo kanskje ikke det. Overlater til Moderator (hvis han/hun ser innlegget) å løfte tråden over i det andre forumet dersom det skulle være feilplassert her...

Redigert av Ronald (see edit history)

Det finnes slike ja - jeg har en. Mener den fulgte med da jeg kjøpte gps og strøm kabel for å bruke IPAQ'en sammen med gps. Kabelen med "dingsen" kjøpte jeg hos Datakjeden i Møllergata i Oslo. Finnes sikkert andre steder også.

Redigert av goggen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...