Jump to content

Verksted for overhaling av VP AQ151A i Stavanger


tomcat

Recommended Posts

Hei, etter noen runder med rederinnen og lommeboka har jeg kommet til at det nok blir best å kjøre en overhaling og renovering av VP AQ151A motoren som står i båten idag.

 

I den forbindelse lurer jeg på om det er noen der ute som kan anbefale en person/et verksted i Stavanger-regionen som kan påta seg jobben med å overhale denne motoren. Jeg tenker på å løfte den ut av båten og sette den på en palle for transport og heise motoren inn igjen etter båten har fått sin renovering av interiør.

 

Motoren er fra 1986 og er tilkoblet et 290SP drev. Gangtid er 997 timer. Motoren sviver relativt greit, men noe fusk og host er det samt at den ikke er enkel å starte når den er kald. Virker som forgassere ikke er synkronisert samt at tenningssystemet sikkert ikke hadde hatt vondt av en utskifting av sentrale deler.

 

Hva kan jeg forvente av kostnad for en overhaling (kanskje vanskelig å svare på... :confused:)?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...