Jump to content

Har nå kjøpt produkter fra Meguiar`s

jutul

Recommended Posts

Produktene var dyre, men ifølge folk jeg har snakket med er de meget gode. Så det skal bli spennende å se.

Kjøpte rengjøring/polish samt en hard voks. Så i april skal båten gnukkes. Skulle jaggu ikke forundre meg om jeg ikke ser noe forskjell fra andre produkter jeg har brukt, men jeg kommer tilbake med resultatet.

Produkter fra Meguiar`s er et fornuftig kjøp.

Jeg har brukt dette nå i 2 sesonger og er kjempefornøyd.

Bruker både en variant One Step Compound som er både polering og rubbing ( kraftige saker) samt en vanlig polering som topplag etter bruk av førstnevnte.

Hvis du bruker One Step Compound har jeg erfart at du bør kun jobbe med små partier om gangen da den er tung å jobbe med når den har tørket. Den andre typen polering derimot kan du legge ut over et større område og allikevel jobbe greit med den.

Jeg har også prøvd maskinpolering men dette får jeg ikke helt til(spesielt på rubbing produkter). Her blir voksen knallhard før jeg får fjernet den... Har derfor gått over til den gode gamle måten som gjør at jeg virkelig føler at jobben er gjort :wink:

Produktene gjør hvertfall nytten sin de også og kan vel sammenlignes med andre "proffprodukter". Meguiar`s er mye brukt på bilpleiesiden...

Meguiar`s båtpakke finner du her

Dette produktet brukte jeg for første gang i fjor og var meget fornøyd :yesnod: . Men lurer faktisk på om andre produkter kan gjøre minst like bra jobb til rimeligere pris? Hva med International, 3M, Turtle? Det selges også en type som jeg ikke husker navnet på, men den selges som oftest på marina der det kommer en pensjonist som vil selge. Produktet er trolig fra Tyskland? Da snakker jeg om her i Bergen han pensjonisten kommer typisk og selger. Demonstrerer også. Synes den virker seriøst bra - vet dere navnet?

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

I Båtliv sto det nylig om produkter fra dette firmaet, og jeg ble nysjerrig på et av produktene, Meguiars PlastX som er for å behandle plastvinduer i kalesjen slik at de skulle holde seg klare og fine.

Noen som har forsøkt dette?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...