Jump to content

En lett mobbende hilsen....


Poseidon

Recommended Posts

God dagen, gode båtvenner,

 

Forhåpentlig tas det ikke altfor ille opp når jeg sender en lett mobbende hilsen til dere som har tatt båten på land for sesongen :yesnod:

 

Selv har jeg hatt en aldeles herlig dag på sjøen!

 

Som den tradisjonelle avslutningen på et båtførerkurs hadde vi idag en rundtur med Poseidon for å sjekke at tillært navigasjonsteori og mange timers øvelse i kartseilas også stemte så noenlunde overens med den praktiske virkeligheten   -   og det gjorde den, denne gangen også.....

 

Ihvertfall kom hele gruppen trygt tilbake igjen til samme kaien som vi hadde startet fra noen timer tidligere  -  diverse aha-opplevelser rikere!

 

Været var som den reneste drøm; blikk stille, klinkende klar høstluft og noen lette rosa skyer i horisonten. Det er slike sjøturer man kan leve lenge på  -   forutsatt man har båten på sjøen..... :yesnod:

 

mvh

Poseidon

 

-  som nyter sjølivet gleder  -  

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Nåvel - men jeg kom meg ihvertfall en tur ned i båthavna. Skraper skroget - en sabla drittjobb - men det er alltid fint ved sjøen, også på Østlandet. Og så langt ser det ut til at vinteren lar vente på seg. Greier vi oss uten snø ut november, er mye gjort. I mars begynner sesongen her østpå også!  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hvor er Lars Helgesen?

Hei.

 

Akkurat nå er han på jobben, og Trudelutt står godt på land i Son. Hjemme går det i renovering av toalett til båten, uttestting av ny 11" fargeplotter planlegging av hvordan ny ekstra lensepumpe skal monteres og slanger trekkes osv. osv. . .

 

Men abstinensen er sterk. Når det gjelder plotteren, "leker" jeg at jeg er ute med båten. Har koblet til min gamle Garmin75 GPS som kan styres i simulator modus. Så tegner jeg opp ruter på plotteren og går disse strekkene ved å endre kurs og hastighet på GPS'en som om jeg skulle sittet i båten og rattet og "gasset". I helgen gikk jeg en tur til Kommersøy, en Jeløya rundt og en nesten til Strømstad. Men det lukter ikke sjø på "gutterommet", bare gamle sure sneiper!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Seilte til koster på lørdag, dritt vær. Men fin tur.  :sad:

 

Godt og varmt under dekk, lutefisk smakte helle ikke værst.

 

Sesongen slutter vell egentlig aldrig, tar bare ett lite opphold når isen legger seg og snøen laver ned.

 

God båt vinter.

 

 

:sad:

Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger.

Link to post
Share on other sites

Nå vrir de ikke bare kniven rundt. Nå kommer de med saltdrøssa også.

Hei Krapyl,

 

For deg som har "tekstildrevet" båt er det ikke sikkert at savnet ville ha vært så stort.....

 

Det var nemlig så fullstendig blikk stille at de seilbåtene som var ute  -  og det var slett ikke få   -   de måtte alle gå for motor  :sad:

 

mvh

Poseidon

(Som nyter sjølivets gleder både med og uten varmeapparat....)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...