Poseidon Startet 16.November.2003 Del på Facebook Startet 16.November.2003 God dagen, gode båtvenner, Forhåpentlig tas det ikke altfor ille opp når jeg sender en lett mobbende hilsen til dere som har tatt båten på land for sesongen Selv har jeg hatt en aldeles herlig dag på sjøen! Som den tradisjonelle avslutningen på et båtførerkurs hadde vi idag en rundtur med Poseidon for å sjekke at tillært navigasjonsteori og mange timers øvelse i kartseilas også stemte så noenlunde overens med den praktiske virkeligheten - og det gjorde den, denne gangen også..... Ihvertfall kom hele gruppen trygt tilbake igjen til samme kaien som vi hadde startet fra noen timer tidligere - diverse aha-opplevelser rikere! Været var som den reneste drøm; blikk stille, klinkende klar høstluft og noen lette rosa skyer i horisonten. Det er slike sjøturer man kan leve lenge på - forutsatt man har båten på sjøen..... mvh Poseidon - som nyter sjølivet gleder - Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
sigurdh Svart 16.November.2003 Del på Facebook Svart 16.November.2003 Ja er det ikke herlig! Hvar en tur rundt i Ryfylke i dag og det var blikk stille på fjorden og nydelig vær. Hvorfor sette båten på land når den kan ligge på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 16.November.2003 Del på Facebook Svart 16.November.2003 Samme her i Hordaland. Bjørnefjorden lå speilblank, fisken bet og når solen gikk kom varmen fra et lite bål! Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 16.November.2003 Del på Facebook Svart 16.November.2003 Nåvel - men jeg kom meg ihvertfall en tur ned i båthavna. Skraper skroget - en sabla drittjobb - men det er alltid fint ved sjøen, også på Østlandet. Og så langt ser det ut til at vinteren lar vente på seg. Greier vi oss uten snø ut november, er mye gjort. I mars begynner sesongen her østpå også! Sitér dette innlegget Link to post
klk Svart 16.November.2003 Del på Facebook Svart 16.November.2003 :cool:Lar meg nok ikke mobbe sånn uten videre, her seiles det fortsatt hver helg. Sesongen går nok mot slutten men begynner jo igjen 1. januar klk Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 17.November.2003 Del på Facebook Svart 17.November.2003 Hvor er Lars Helgesen? Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Lars H. Svart 17.November.2003 Del på Facebook Svart 17.November.2003 Hvor er Lars Helgesen? Hei. Akkurat nå er han på jobben, og Trudelutt står godt på land i Son. Hjemme går det i renovering av toalett til båten, uttestting av ny 11" fargeplotter planlegging av hvordan ny ekstra lensepumpe skal monteres og slanger trekkes osv. osv. . . Men abstinensen er sterk. Når det gjelder plotteren, "leker" jeg at jeg er ute med båten. Har koblet til min gamle Garmin75 GPS som kan styres i simulator modus. Så tegner jeg opp ruter på plotteren og går disse strekkene ved å endre kurs og hastighet på GPS'en som om jeg skulle sittet i båten og rattet og "gasset". I helgen gikk jeg en tur til Kommersøy, en Jeløya rundt og en nesten til Strømstad. Men det lukter ikke sjø på "gutterommet", bare gamle sure sneiper! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
JRK Svart 17.November.2003 Del på Facebook Svart 17.November.2003 Hei, Ja bare mobb i vei du, min båt ligger trygt og godt på land, fukten har fått tørket godt ut av skroget her, ingen tjans for at frost eller iskader osv. Fra spøk til allvor, skulle gjerne hatt samme muligheter som deg. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 17.November.2003 Del på Facebook Svart 17.November.2003 Bare mobb du Poseidon.Det biter ikke allikevel.Av og til må en jo i dokk? Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Roger Svart 17.November.2003 Del på Facebook Svart 17.November.2003 Seilte til koster på lørdag, dritt vær. Men fin tur. Godt og varmt under dekk, lutefisk smakte helle ikke værst. Sesongen slutter vell egentlig aldrig, tar bare ett lite opphold når isen legger seg og snøen laver ned. God båt vinter. Sitér dette innlegget Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
Krapyl Svart 17.November.2003 Del på Facebook Svart 17.November.2003 Nå vrir de ikke bare kniven rundt. Nå kommer de med saltdrøssa også. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Poseidon Svart 17.November.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2003 Nå vrir de ikke bare kniven rundt. Nå kommer de med saltdrøssa også. Hei Krapyl, For deg som har "tekstildrevet" båt er det ikke sikkert at savnet ville ha vært så stort..... Det var nemlig så fullstendig blikk stille at de seilbåtene som var ute - og det var slett ikke få - de måtte alle gå for motor mvh Poseidon (Som nyter sjølivets gleder både med og uten varmeapparat....) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Krapyl Svart 17.November.2003 Del på Facebook Svart 17.November.2003 Nå, jeg satt opp med malmrøys i kjelleren jeg også Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Poseidon Svart 17.November.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2003 Nå, jeg satt opp med malmrøys i kjelleren jeg også ..... med jernfokk kunne du jo ha vært på sjøen og nydt livet du også ...... .... Beklager mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Krapyl Svart 17.November.2003 Del på Facebook Svart 17.November.2003 Det var egentlig det jeg mente. Det falt bare ut et ord. Malmrøys, jerngenua, den hel--- Volvon, den ford--- Yanmarn. Kjært/forhatt barn har mange navn. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.