Jump to content

trimsylinder 290 drev


catano

Recommended Posts

Denslags er jo forbruksvare så det skal litt til å skaffe brukt i noenlunde brukende tilstand. Tror nok jeg ville satset på en handel hos f.eks. Drevia.

 

Da jeg hadde drev fikk jeg lekkasje i en sylinder pga. tæring. Fikk tak i et par brukte for en tusenlapp og med litt deler fra den ene og den andre fikk jeg satt sammen en hel sylinder som i alle fall virket et par år (til jeg solgte båten).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hva var feilen i pumpen og hva gjorde du for å fikse det?

 

Feilen hos meg og 3 andre pumper som jeg har restaurert var :

 

De var fulle av vann pga deffekte slanger som igjen medførste partikkler i selve ventilsete som stenger igjen når du har kjørt drevet opp (hullet til venstre i bilde over her)

Alle deler ble vasker godt i tynner og sete ble slipt opp igjen , også bytta jeg til ren sae-30olje .

Selve sete som det er snakk om her MÅL blåses ut med trykkluft før kun kan slipe det opp

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke demontert enda, men skal bli.

Min pumpe skal byttest, for den har i to år ikke holt på trykket selv med nye ventiler, all oljen er lekket ut i sjøen så tror det er sylindre.

rørene er det ikke.

mvh

Catano

 

 

Har du muligheter så ville jeg ha sjekke en gang til hvor det lekke før du setter i gang for dette er en dri.... jobb.

 

For og si det enkelt , jeg brukte 3 timer første gang jeg skulle gjøre dette :headbang:

Har du sjekket dine slanger ?

Link to post
Share on other sites

Jeg byttet begge mine i høst. Det var et sant h.... å få løst den ene sylinderen fra bakplaten. Måtte til med hydraulisk press i den ene nippelen for å presse ut bolten som holder fast sylinderen til bakplaten.

 

Dette er dyre deler, men jeg har mine gamle sylindre liggende. Den ene er det et hull i mens den andre er tilsynelatende OK. Kanskje du kunne satt sammen to fungerende av deler fra fire delvis ødelagte?

 

Drevia.se har og kampanje på sylinderpakken nå, ca 5000 svenske. Jeg gav åtte-tusen :headbang: :headbang: for mine i høst...

 

... men jeg har nok i tillegg dårlige ventiler i pumpa, den lar drevet sige innover når jeg går opp i fart, ingen lekkasjer... lurer på om det er mulig å reparere disse ventilene. Har den gamle pumpen, svart sylinder med innebygget tank.

Link to post
Share on other sites

Alle deler ble vasker godt i tynner og sete ble slipt opp igjen , også bytta jeg til ren sae-30olje .

Selve sete som det er snakk om her MÅL blåses ut med trykkluft før kun kan slipe det opp

 

Holder det å demontere pumpa fra båten, da denne forsiktig i deler og vaske godt, pusse setet og sette på igjen eller bør jeg tømme hele systemet for olje (ta av slanger på sylindrene og blåse rent)?

Link to post
Share on other sites

Jeg byttet begge mine i høst. Det var et sant h.... å få løst den ene sylinderen fra bakplaten. Måtte til med hydraulisk press i den ene nippelen for å presse ut bolten som holder fast sylinderen til bakplaten.

 

Dette er dyre deler, men jeg har mine gamle sylindre liggende. Den ene er det et hull i mens den andre er tilsynelatende OK. Kanskje du kunne satt sammen to fungerende av deler fra fire delvis ødelagte?

 

Drevia.se har og kampanje på sylinderpakken nå, ca 5000 svenske. Jeg gav åtte-tusen :headbang: :headbang: for mine i høst...

 

... men jeg har nok i tillegg dårlige ventiler i pumpa, den lar drevet sige innover når jeg går opp i fart, ingen lekkasjer... lurer på om det er mulig å reparere disse ventilene. Har den gamle pumpen, svart sylinder med innebygget tank.

Denne type har jeg .

IMGP2111.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Heisann.

Jeg har også feil me pompe samt lekasje på en triselynder.

Har heldivis fått tak i en pompe til en billi penge men så passet ikke di gamle slangene på pompa men håper det finnes overganger til dette eller kutte di gamle og lodde på nye nippler på di gamle slangene.

Har kjøpt ett rele som brukes til vinsjmotoren til en atv for 270 kr.Det jeg trenger nå er en brukt trimselynder hvis noen har :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...