torbi Startet 7.Mars.2007 Del på Facebook Startet 7.Mars.2007 Tenkte å levere diesel pumpe til service evt. overhale om nødvendig, men har hørt at det er veldig dyrt , stemmer det? noen som tør å fortelle om prisen Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
index Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Tror jeg betalte litt under 4000,- for å få overhalt en pumpe til en Sabb 2H, men denne er jo bare tosylindret da.. Så en 7-8.000,- er vel ikke urealistisk i ditt tilfelle? Vet ikke hvordan deleprisene til disse er. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
saga Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Er ikke denne motoren også brukt i traktorer? Jeg har en Volvo MB 430 traktor med en 3 sylindret perkinsmotor. Større traktorer ble vel levert med samme 4sylindrede motor som den du har i båten? Jeg fikk kjøpt overhalt byttepumpe for rundt 4000-5000 for et par år siden fra Felleskjøpet til min traktor. Hvis det ikke er forskjell på dieselpumpene på traktor og båt så kan de kanskje også levere dieselpumpe til din motor. Hvis du leser av typebetegnelsen på dieselpumpen så lar det seg vel gjøre å finne ut av dette? Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Min far fikk totaloverhalt en slik pumpe til sin Perkins for 2 år siden på, prisen var kr 17.000,- (Dette foregikk på et spesialverksted beliggende i Trøndelag for dieselpumper) Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
saga Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Det synes jeg hørtes utrolig dyrt ut Hebbe. Jeg fikk selv totaloverhalt dieselpumpen på min AQAD 31A for noen år siden, også på et spesialverksted (Lønsethagen Elektrodiesel i Molde), og dette kom vel på rundt 7-8000 + ut/innmontering på 2-3000. Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Fikk overhalt min cav-roto (vp md32 6syl.) i fjor, betalte kr.9300.- inkl. nytt rotorhode til kr.4900.-, dvs ca. kr.4400,- i arb.& deler Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Hulda tok inn en renovert dieselpumpe for V8 og spesiell for marine fra USA. Hele greia med flyfrakt, mva., utkjøring, hele pakka kom på litt over 8000 kroner. Da leverte jeg ikke inn den gamle pumpen. Hadde jeg gjort det, ville prisen blitt 1500 kroner lavere. Pumpen jeg kjøpte fungerer helt perfekt og ser ut som ny. Jeg vil tro at tilsvarende jobb på en liten Perkins burde ligge på ca. 4000 kroner utført i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Mener jeg betalte 3-4000 hos SanvikService i Kr.sand til min Perkins 4.107 47 Hk ca 2 år siden da... er vel samme pumpen som står i 4.108 49 hesteren Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
TMe Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Hvorfor ikke innhente pristilbud fra min. tre forskjellige verksteder? Sitér dette innlegget Link to post
erund Svart 9.Mars.2007 Del på Facebook Svart 9.Mars.2007 Hvor i Bergen & omegn kan reparere denne dieselpumpen fra Perkins? Anbefaling og grei arbeidspris? Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Bergen Svart 9.Mars.2007 Del på Facebook Svart 9.Mars.2007 Maritim Diesel i Magnus Barfotsgate hadde min gamle dieselpumpe (til Perkins 49hk) til kontroll. Testet og fant flere feil på den. Konklusjonen her ble at det ble billigere å bytte pumpen med en fabrikkoverhalt og hvor den gamle gikk i innbytte. Nyoverhalt pumpe kom i løpet av få dager. Side det var selger av båten som tok denne kostnaden fikk jeg meg ikke til å spørre om hva det kostet. Men en telefon til firmaet bør raskt avklare dette. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 9.Mars.2007 Del på Facebook Svart 9.Mars.2007 Kjøpte ny/fabrikkoverhalt pumpe til min 4.99 for 5 år siden. Mener pris var ca. 6.500,- hos Jahre diesel i Oslo. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
torbi Svart 9.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2007 Takk for alle svarene , no må eg prøve å få den levert et sted i bergen snart som mulig, ja ser det er surepenger å få ordnet diselpumpe men sånn må man regne med... takk igjen, godhelg, skål Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
M/B Shanty Svart 25.Mai.2007 Del på Facebook Svart 25.Mai.2007 Hvordan gikk dette?? hilsen Alf Kåre som frykter deffekt pumpe. Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Superkul Svart 26.Mai.2007 Del på Facebook Svart 26.Mai.2007 jeg ville absolutt sjekket pris på økonomideler sarpsborg -de har alt mulig til traktor/bil/båt/skurtreskere De har det meste til perkins og prisene er veldig hyggelige........ skulle ikke forundre meg om du fikk en ny pumpe til 5-6000 der prøvde å sjekke pris på nettet men det lønner seg å ringe dit, det sto bare en haug med delenr og den høyeste prisen var 5-6000 kansje det var for en komplett pumpe???? perkins deler Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
OPTIMAL Svart 26.Mai.2007 Del på Facebook Svart 26.Mai.2007 Sjekk pris på dieselpumpeoverhaling hos: MINGE UNIVERSALSERVICE på Trøgstad Firmaet overhaler masse pumper til Perkins. www.minges.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.