Jump to content

Pris på service Diesel pumpe? (49hk Perkins)


torbi

Recommended Posts

Tror jeg betalte litt under 4000,- for å få overhalt en pumpe til en Sabb 2H, men denne er jo bare tosylindret da.. Så en 7-8.000,- er vel ikke urealistisk i ditt tilfelle? Vet ikke hvordan deleprisene til disse er.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Er ikke denne motoren også brukt i traktorer? Jeg har en Volvo MB 430 traktor med en 3 sylindret perkinsmotor. Større traktorer ble vel levert med samme 4sylindrede motor som den du har i båten?

 

Jeg fikk kjøpt overhalt byttepumpe for rundt 4000-5000 for et par år siden fra Felleskjøpet til min traktor. Hvis det ikke er forskjell på dieselpumpene på traktor og båt så kan de kanskje også levere dieselpumpe til din motor. Hvis du leser av typebetegnelsen på dieselpumpen så lar det seg vel gjøre å finne ut av dette?

Link to post
Share on other sites

Det synes jeg hørtes utrolig dyrt ut Hebbe.

 

Jeg fikk selv totaloverhalt dieselpumpen på min AQAD 31A for noen år siden, også på et spesialverksted (Lønsethagen Elektrodiesel i Molde), og dette kom vel på rundt 7-8000 + ut/innmontering på 2-3000.

Link to post
Share on other sites

Hulda tok inn en renovert dieselpumpe for V8 og spesiell for marine fra USA. Hele greia med flyfrakt, mva., utkjøring, hele pakka kom på litt over 8000 kroner. Da leverte jeg ikke inn den gamle pumpen. Hadde jeg gjort det, ville prisen blitt 1500 kroner lavere. Pumpen jeg kjøpte fungerer helt perfekt og ser ut som ny.

 

Jeg vil tro at tilsvarende jobb på en liten Perkins burde ligge på ca. 4000 kroner utført i Norge.

Link to post
Share on other sites

Maritim Diesel i Magnus Barfotsgate hadde min gamle dieselpumpe (til Perkins 49hk) til kontroll. Testet og fant flere feil på den. Konklusjonen her ble at det ble billigere å bytte pumpen med en fabrikkoverhalt og hvor den gamle gikk i innbytte. Nyoverhalt pumpe kom i løpet av få dager.

Side det var selger av båten som tok denne kostnaden fikk jeg meg ikke til å spørre om hva det kostet. Men en telefon til firmaet bør raskt avklare dette.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

jeg ville absolutt sjekket pris på økonomideler sarpsborg -de har alt mulig til traktor/bil/båt/skurtreskere

De har det meste til perkins og prisene er veldig hyggelige........ skulle ikke forundre meg om du fikk en ny pumpe til 5-6000 der

prøvde å sjekke pris på nettet men det lønner seg å ringe dit, det sto bare en haug med delenr og den høyeste prisen var 5-6000 kansje det var for en komplett pumpe????

 

perkins deler

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...