Taco Startet 8.Mars.2007 Del på Facebook Startet 8.Mars.2007 Lurer på en båt med en MD 21 montert. Hva bør man sjekke ved en slik motor fra 79'? med 1500 timer. Er det noe å satse på? Sies at den starter og går som en klokke. Taco Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 VP MD21 har et litt frynsete rykte grunnet en del defekte toppakninger og topper. Noen vil hevde at dette er en dårlig motor andre at det er en meget god motor om den blir brukt rett. De som har hatt problemer er mest høyeffekt utgaven i planende eller halvplanende båter. Motorer som har levd sitt liv i snekke i lav fart med lavt turtall lever lenge. litt mer her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=6 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
tebi Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Jeg hadde en Windy 26SN med en slik motor. Denne var velholdt av forrige eier som hadde den i mange år, og fikk godt stell av meg. Det eneste problemet jeg hadde var en lekkasje på vannpumpen. Ellers var den problemfri de tre årene jeg hadde den. Sitér dette innlegget Link to post
fjordholmen Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Har hatt en slik motor i noen år tidligere.hold deg under 3800 omdr og det er en god motor.Volvo sitt turtal på 4500 (61hk) er for mye. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Mars.2007 Del på Facebook Svart 8.Mars.2007 Etter så mange år må man regne med at varmeveksler, manifold og eksosbend kan være korrodert istykker. Sannsynligvis er det en A utgave. Denne har platekjøler som ikke holder så lenge som rørkjølere. (tynnere gods) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.