Jump to content

Kong Salomo og Jørgen Hattemaker seiler til Antarktis


HaHa

Recommended Posts

De to svenske seilbåtene Yaghan og Wild Rose har begge seilt til Antarktis de siste månedene. Les reisebrevene og sammenlign. De har vært på samme sted, men befunnet seg i hvert sitt mentale univers......

 

Yaghan (HR 62 med alt) seilt av 'bankdirektøren med frue' rapporterer nøkternt og forretningsmessig.

 

Wild Rose (Carter 33 fra 70-tallet) seilt av 'snekkeren og kompisen' skriver levende og personlig om opplevelser og utfordringer i et liv fjernt fra dagligdags sikkerhet og komfort.

 

To tilsynelatende helt forskjellige opplevelser. Man kan ikke si om den enes er bedre enn den andres, men jeg tror jeg vet hvilken opplevelse jeg ville valgt.

Jeg vet i hvertfall hva som er mest lesverdig...

 

Noen kommentarer?

Redigert av HaHa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg skrev følgende i tråden "Seglbåt til å bu i":

Når det gjelder hvilke forberedelser som er nødvendige er det sikkert like mange meninger som det er langturseilere. Vi møtte ytterpunktene mens vi var ute. Forretningsmannen som hadde automatisk sending av posisjon hjem hver dag (hvis det ikke kom noe gikk det en alarm) og han måtte kjøre agregat flere timer hver dag for åfå nok strøm til alle systemene sine. På den andre siden transvestitten som rodde fram og tilbake til sin lekk 24 fots trebåt hver dag. Begge to var like (u)lykkelige. Hver på sin måte. Men forretningsmannen var klart mest paranoid for at noe skulle skje.

 

Det handler vel om det samme

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...