Jump to content

Ny båt kjøpt usett..


classic fiberglass

Recommended Posts

Har kjøpt meg ny båt idag Joda Tour 24 tidlig 80 tall, eller sen 79 :eek:? usett for 17 lapper.. er vel billig det.

Gåen toppakning samt litt mer småting, pen utvendig sier han jeg kjøpte den av.

Skal se om jeg kan få kikket på den i løpet av helga. Har et problem noe må selges 5 båter er litt mye. :nono: sier madammen..

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Tøft gjort, håper du er heldig. Liker slike handlinger

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Tror du har vært heldig med det kjøpet. Min far har hatt en Joda Tur 24 siden -76, og vi har hatt veldig mange fine turer i den. En gang helt fra Lista til Brevik (tror jeg det var :-), forsåvidt også tilbake igjen :-) hehe.

 

Kjempefin båt.

 

Listeprisen ligger vel sånn cirka på 70-110 tusen tror jeg ?

 

Vel, håper du blir godt fornøyd :-)

 

/Are

Link to post
Share on other sites

Det er jo en sjanse å ta, men det er jo spennende :smiley: Kjøpte den av en kollega, prisen ER god.

Fikk jo pruta litt, men for den prisen så fikk jeg ikke lov å se den først!

Vi har ledd litt av dette på jobb i dag :lol: Fikk nettopp et bilde på mms, fin? skrev han med en smiley bak. :smiley:

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

En nydelig måte å anskaffe seg båt på. :sailing:

 

Både dorry`n, Furuholmen-snekka og nå treseileren ble anskaffet på samme måte. Men det skal sies at jeg har betalt enda mindre for mine...

Det som er fint med båter er at det finnes ikke store problemer - kun store utfordringer, så det skal mye til for at man blir helt skuffet...en ser gjerne båten slik den skal bli -ikke slik den faktisk er. :lol:

 

Lykke til med båt nr. 5!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

En nydelig måte å anskaffe seg båt på. :sailing:

 

Både dorry`n, Furuholmen-snekka og nå treseileren ble anskaffet på samme måte. Men det skal sies at jeg har betalt enda mindre for mine...

Det som er fint med båter er at det finnes ikke store problemer - kun store utfordringer, så det skal mye til for at man blir helt skuffet...en ser gjerne båten slik den skal bli -ikke slik den faktisk er. :lol:

 

Lykke til med båt nr. 5!

 

Godt sagt! Det er slik man MÅ se det, men minst en båt ryker nå. Den lille 17 fots plastsjekta "Henrykt" ryker nok, samt en GH.

Hadde tenkt meg at Jodaen kunne være til bruk for ungene, de to eldste på 15 og 17 synes det høres veldig greit ut, det blir ikke noe sjøsetting før våren 08, har LITT arbeid på et par andre prosjekter.

Håper jeg får plass til den i båthuset..

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt. :flag:

 

Av alle de snekkene som er produsert i denne klassen er dette den sprekeste syntes jeg. Fint spring gjør båten pen å se på. Håper du får en fin båt.

 

Det er mulig jeg ikke har peiling, men for å være ærlig så synes jeg ikke at de er så veldig fine.. :smiley:

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Det er mulig jeg ikke har peiling, men for å være ærlig så synes jeg ikke at de er så veldig fine.. :smiley:

 

:lol:

Nok en god grunn til å kjøpe.....den kan jo bli.................bedre (ihvertfall).

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Du får graturlere. GJør meg en tjeneste, jeg følger trådene dine CF. Er det mulig at du samler trådene dine, har litt på følelsen

at det kommer en Joda tråd snart. Ellers må vi annsette en på logistikk for å følge med :lol: .

 

Det ligger vel an til størst mulig motor, trimmetips fra Droll osv. Blir vel mye handling fra ebay igjen

 

Men uansett gratulerer :flag:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

:lol:

Nok en god grunn til å kjøpe.....den kan jo bli.................bedre (ihvertfall).

 

:lol: Det kan bare bli bedre, regner med at det blir litt :eek::confused: men ser aldri mørkt på noe som trenger en :smash: god hånd.

Alle båtene (4) har vært for vrak å regne, med unntak av "Miss Daisy"som var litt brukbar, så dette ser jeg ikke mørkt på.

Jeg frykter at det er ille, den har stått på land i et år åpen!det er til å grine av, som jeg sa til kollegaen min, skjødesløst..

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Du får graturlere. GJør meg en tjeneste, jeg følger trådene dine CF. Er det mulig at du samler trådene dine, har litt på følelsen

at det kommer en Joda tråd snart. Ellers må vi annsette en på logistikk for å følge med :lol: .

 

Det ligger vel an til størst mulig motor, trimmetips fra Droll osv. Blir vel mye handling fra ebay igjen

 

Men uansett gratulerer :flag:

 

:lol::lol::lol: Logistikk.. Det blir vel til at jeg plager folk med en tråd om denne Jodaen (Neida) å Joda, har også tenkt å legge ut en tråd om neste års restaurering ombygging av Missen fra 1964, Miss Daisy.Hun trenger litt kjærlig omtanke, båten altså!

Det blir ikke mer handling på E.. forundrer meg ikke om guruen Droll kommer med en eller annen avhandling, han er makaløs! :yesnod:

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

.....

 

Jeg frykter at det er ille, den har stått på land i et år åpen!det er til å grine av, som jeg sa til kollegaen min, skjødesløst..

 

Joda (! ) men min Furuholmen som jeg pusset på i fjor....den lå på land i deler når jeg kjøpte! Overbygget lå 5 meter unna skroget på en lekeplass, og jeg startet det hele med å fjerne 4-5 trillebårlass med kompost (båten hadde ligget der i 2-3 år). Så skjødesløs..ja...men slett ikke uoverkommelig!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

"Joda Tur 24, 40 knop +"

 

Det er vel slik tråden blir. Når det blir satt inn en Yanmar Penta på 240 hk bygget på 1600 blokk, lettere modifisert av Droll. :lol:

 

Men gleder meg uansett. :yesnod:

 

Takker!.... :lol::lol::lol: Kan det bli galere, "æ tror æ dauer" :lol::lol: Du skulle ha sett noen av de vannvittige IM mellom meg og Droll, han er vel egentlig drittlei :blush:

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

....

Jauda, du imponerer :yesnod:

 

Takk for det, men vi stiller ikke i samme divisjon. Jeg pusser opp til brukbare og pene, mens du lager veteraner i "Best in show"-klassen. Og der har du allerede lagt beslag på opptil flere "roser" spør du meg!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Er ikke enig med deg Vikers, synes du overdriver. Jeg restaurerer og pusser på bruksbåter med forhåpentligvis grei finish andre lager møbler f.eks Dolvik. Uansett det er gøy med gammelt skit, men hvis jeg var godt bemidlet så hadde jeg vel kommet i en "Morn dø"3 etasjers flak :rolleyes:

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Men da hadde du måttet bo på Montebello, og ikke i sørlandets hovedstad. Lite båtplasser og "havutsikt" i Montebello.

Men fra spøk til revolver.....du har en finish og sluttresultat som virkelig imponerer, og det skal du bare ta til deg! :yesnod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

"Vaktmesteren" på Montebello er akkurat nå på "Nytt på Nytt", så kanskje det bare kommer ann på bassenget?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Men da hadde du måttet bo på Montebello, og ikke i sørlandets hovedstad. Lite båtplasser og "havutsikt" i Montebello.

Men fra spøk til revolver.....du har en finish og sluttresultat som virkelig imponerer, og det skal du bare ta til deg! :yesnod:

 

Montebello ja, han er utrolig bra den mannen! Blir flau av for mye skryt jeg :blush: er jo sørlending...takker.

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

..... Blir flau av for mye skryt jeg :blush: er jo sørlending......

 

:lol: :lol: :lol:

 

 

:wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Har kjøpt meg ny båt idag Joda Tour 24 tidlig 80 tall, eller sen 79 :eek:? usett for 17 lapper.. er vel billig det.

Gåen toppakning samt litt mer småting, pen utvendig sier han jeg kjøpte den av.

Skal se om jeg kan få kikket på den i løpet av helga. Har et problem noe må selges 5 båter er litt mye. :nono: sier madammen..

 

 

Så litt på finn på aktuell båttype, den kan være i ganske dårlig stand til den prisen før du skal nå et punk at du ikke skal greie å tjene penger på den sammelignet priser på finn.no-

 

lykke til gøy med gode kjøp :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...