Jump to content

Ny båt kjøpt usett..

classic fiberglass

Recommended Posts

Det er jeg helt enig med deg i Bukt, kunne ikke la det være. Han jeg kjøpte den av ga 50 lapper for den for 2 år siden, og det var billig! 17 er billig rett og slett veldig billig.

Har sendt mms bildet som forrige eier tok i ettermiddag til Wicma, han vil legge de ut her regnr jeg med, er spent..

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

joda_24.jpgHer er bilde av båten kjøpt usett.

Den må bare skuffes for snø, og muligens øses så er det vel rock'n roll.

Det er utrolig hvor mange båter denne karen skal ha, det hadde vært gøy å sett fjeset på kjerringa når han fortalte at han hadde kjøpt en båt til. :lol::lol:

Får bare skåle :cheers: for tilskuddet til flåten, du kan vel snart kalle deg for Vinke Lanke. :lol:

Morn dø Vinke Lanke her, for å ikke si lake det var vel det min bedre halvdel ville legge meg i da jeg slapp bomben ved middagsbordet, hennes nydelige øyne var som tinntallerkner :eek: Jeg sa:"La meg få snakke ferdig", det fikk jeg og om hun ikke akkurat heiv seg rundt meg så, smilte hun sitt søteste smil og sa: Å...jeg elsker deg!

Nei det gjorde hun nok ikke... men ordner det seg for snille gutter? jada........

Mvh TA

Takk for det! Det blir spennende å se hva jeg får for pengene :eek::smiley: men man kan ikke tape på handelen 17000.- er et kupp vil jeg påstå. Begynner også å like linjene, junior og jentene gleder seg til egen overnattingsbåt.

Mvh TA

Har tatt en kikk på båten, det var litt for mørkt så det var vanskelig å få tatt noen bilder.

Men :eek: for å si det sånn, en kikk ned i kabinen..vannet stod over benkene!

MÅ opp en tur til helgen for å tømme den for vann og sette på en presening, samt ta bilder av "vraket"

Sier det rett ut, for en slarv!

Mvh TA

Det er jo kanskje ikke så rart at du må sove på sofaen en stund fremover,men har du bikkje så kan det være trivelig det også. Du får nikke i full enighet med Ørna resten av året og få deg tøffeler med dusk og håpe på det beste. :rolleyes:

Har tatt en kikk på båten, det var litt for mørkt så det var vanskelig å få tatt noen bilder.

MÅ opp en tur til helgen for å tømme den for vann og sette på en presening, samt ta bilder av "vraket"

Tøm den for vann og sett inn en god avfukter så tørker nok båten kjapt opp.

Satse på at ikke skott har blitt formye ødelagt, har en kamerat som uten å vite det fikk fylt lugar gjennom vinter noe som gikk helt greit unntatt litt lakkpussing og nylakkering av teak.

Til den prisen du har gitt så går det fint å bytte ut skottet og, håpe det ikke er formye frostskader så du må ut med alt og feste innredning på nytt.

Det er jo kanskje ikke så rart at du må sove på sofaen en stund fremover,men har du bikkje så kan det være trivelig det også. Du får nikke i full enighet med Ørna resten av året og få deg tøffeler med dusk og håpe på det beste. :rolleyes:

:lol: Har ikke bikkje, men du er (var) nærme sofateorien en stund.

Gode råd fra dere andre, skal se om jeg kan få tak i en avfukter bl.a., trenger nok flere råd etterhvert. Det som var positivt var at innredningen så relativt uskadet ut, utvendig vel og merke, innvendig kan jeg ikke få sjekket uten :diving: utstyr.

Det så ikke ut til at fineren ute var delaminert. :smiley:

Motoren, vel........?

Mvh TA

Sett båten i haven, luft inn gjennom eksosen, så har du det mest maritime boblebatet i Agder. Og med toalett, må bare heves en

smule. Og tenk den "wet-baren".

:wink::lol:

Vi sees!

Det er jo bare noe gammelt skrammel, ville vel heller hatt EN 42 Bavaria.. :smiley:

Etter det jeg leser i flere tråder, har også jeg skrammel. Vi er vel i samme båt da :lol:

Men det viktigste, er vel vi trives med det vi har. Og ja jeg trives godt, nå er det snart polering på oss plast-gutta.

Litt info, Jeg er vokst opp med en Skilsø 24plattgatter som min onkel kjøpte ny i 58. For ca 10 år siden spurte han meg om

jeg ville ha den. Men jeg sa nei, dette pga han var petimeter og båten var 100% strøken. Samt den ville blitt for stor som

hyttebåt. Jeg ville ikke klart å holde den så lekker. Derfor ble den solgt til en entusiast.

Vi sees!

Hej CF

kjöpte en gammel plastsnekke en gang som du beskriver..........

hele båten full av vann........kapellet helt ödelagt........

i motorn hade alle frostpluggarna hoppet ur...............

först ett öskar........sen en hammare o en liten trepinne, fikk knacket in frostpluggarna......o så in med ett

bedre begagnat bilbatteri..........o så vri på nykkeln........startade hur fint som helst. spann som en liten katt :yesnod:

(behöver vel ikke tillegge att motorn hade grön färg :wink: )

några timer med puss o ett nytt kapell.....båten var som ny (så godt som! :smiley: )

körde den snekken i 3-4 år...........då såldes den för 3ggr insatt kapital..........

den nye snekken hade ett gammelt slitt orange kapell efter lite puss o nytt kapell såg den ut så her..................

Jo..da :yesnod: , gammel Gunga Din var oxo en Joda24 :smiley:

Joda24.jpg

S/Y Gunga Din

Er det mulig?

Betyr dette at Joda eiere er skjødesløse med sine båter?

Eller at de blir skikkelig lei til slutt?

:wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

quote.gif
Hej CF

kjöpte en gammel plastsnekke en gang som du beskriver..........

hele båten full av vann........kapellet helt ödelagt........

i motorn hade alle frostpluggarna hoppet ur...............

först ett öskar........sen en hammare o en liten trepinne, fikk knacket in frostpluggarna......o så in med ett
bedre begagnat bilbatteri..........o så vri på nykkeln........startade hur fint som helst. spann som en liten katt :yesnod:
(behöver vel ikke tillegge att motorn hade grön färg :wink: )

några timer med puss o ett nytt kapell.....båten var som ny (så godt som! :smiley: )

körde den snekken i 3-4 år...........då såldes den för 3ggr insatt kapital..........

den nye snekken hade ett gammelt slitt orange kapell efter lite puss o nytt kapell såg den ut så her..................
emi
Jo..da :yesnod: , gammel Gunga Din var oxo en Joda24 :smiley:
Joda24.jpg

Hei Gunga Din

Den så pen ut :flag_sw: , det er håp for oss også :smiley::flag: man kan ikke tape pengene, men det må være en epedemi blant Joda 24 eiere, de ser ut til å bli syke av båtene og gir blaffen etterhvert. :confused:

Mvh TA

• 3 uker senere...

Joda prosjektet........

joda_2.jpg

Mobilbilder, innredning som ikke har delaminert, ennå.. oppskrift: skrape, pusse, beise lakke. Vannet i kabinen skimtes i høyre kant av bildet!

joda_3.jpg

Motor MD 11 med gåen toppakning, står ikke under vann! heldigvis så har eieren dradd ut bunnproppen..

På motsatt side av skottet så ligger vannet opp til jamt med benkene.. inne i kabinen, makan.

joda_4.jpg

Slik ser den ut, stått slik i nesten 1 og et halvt år uten pressening. :nonod:

Vil tømme den for vann i løpet av påsken, og få den hjem til vår "Boatyard" stedet hvor båter våkner til en ny vår igjen, vel det var litt flåsete sagt :smash:

Mvh TA

Burde du kanskje lage ditt eget firma; CFs Rehabiliteringsanstalt (langt ord med opp til flere skriveleifer) for eldre damer...

Det kan bli bra dette, kappe av hele undervannskroget og lage nytt, type planende, motorisert med Mercruiser 7,3 og overflatedrev?? Samt en total stripping for å spare vekt, Joda 24 i 50 knop, morro det,,,

:lol: Vel Selleri det får holde med en generell oppussing og sjekk av det tekniske, 6-7 knop er nok i dette tilfellet.

Vil tro at det kan bli en brukbar båt for de to eldste på 15 og 17 år.

Far vil helst kjøre påhengs. Men for all del her kan man jo overnatte, og vi har ikke så voldsomt store krav så dette kan bli riktig greit for hele familen.

Mvh TA

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...