Jump to content

Segl til Lærling?

bestyraren

Recommended Posts

Hei, i nabolaget ligg det ein Lærling som har lege med kjølen i været dei siste åra. Den har mast men ingen veit noko om segla, enno. Lurer på om eg skulle ha forbarma meg over den men ville likt å vite ca pris for eit sett segl, evt om nokon kan skaffe måla slik at eg evt kunne sydd sjølv.

Bilder av Lærling under segl hadde vært flott om nokon kunne ha posta, forresten.

Burde sikkert ikkje ei gong tenkt tanken sidan eg alt har 3 båtar meir eller mindre på prosjektstadiet, men det var dette med ein liten seglbåt då....

Bestyraren

Jeg vet at seilforeningen i Risør bruker Lærling som opplæringsbåt istedet for Optimist som vel er mest vanlig. Jeg vet det for jeg solgte vår Lærling til dem for noen år siden. Har lett etter papirer på denne båten, men tror de - papirene - har blitt resirkulert!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Her er en link til et bildegalleri på nevnte seilforening med en masse bilder av lærling under seil.

Hvorfor ikke ringe denne seilforeningen, og høre om de vil selge deg et sett seil til å begynne med....muligens har de noe liggende som er greit nok for en "turseiler", men som ikke duger helt i opplæringsøyemed?

Hiv deg på...3 eller 4 er da ingen forskjell. :lol:

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...