Jump to content

Øker båtgleden med større og dyrere båt ?


Ficher

Recommended Posts

Øker båtgleden med større og dyrere båt , samt blir båten mer brukt ??

For min del er svaret ja, men det betyr ikke at jeg har en dyr båt. Min forrige båt var 14 fot :smiley: Svært mange av båtene vi møter på fjorden og i havnen er dyrere og mer komfortabel enn vår. Likevel er er jeg ikke det spor misunnelig, dette er en båt som passer oss svært godt akkurat nå. Jeg hadde helt sikkert ikke hatt det bedre med en større og dyrere båte, snarere tvert om. Inneværende år er det huset som skal prioriteres, og da er det midt i blinken å ha en båt som krever lite av meg på alle måter. Svært få duppedingser som kan gå i stykker, og lett å ta en seiltur uten stor planlegging. Båten vår har plass til meg, samboerinnen og skipshunden, og det holder foreløpig. Den dagen vi eventuelt har et par små lettmatroser med oss blir det nok trangt, og jeg tenker at det kanskje kan dempe båtgleden litt. Da vil vi nok begynne å se etter noe større.

Link to post
Share on other sites

han hette Sven Lundin.........numere heter han Sven Yrvind

http://www.yrvind.com/

nej båtglädjen öker ikke med storleken..........

tror, att den riktiga båtglädjen infinner sig när man er nöjd med den båt man har !

tror oxo att man ikke skall ha större båt enn att man grejjer den helt ensam!

 

Ok. Båten (BRIS) var vist 6 meter. Men studerer en seilruten han tok, så kan en forundre seg på at en stadig skal ha større båt. Sven koste seg sikkert i dette nøtteskallet. Det man har med seg på sin ferd, det har man og behøver som oftest ikke så mye mere å dra på. Sven hadde komfort i massevis og var fornøyd med det volumet båten hadde. Oppfordrer herved til å lese bøkene hans også. Masse morro i disse når en ligger på svai til sommeren.

 

Lurer på hvorfor han skiftet navnet sitt. Var det kreditorene som var etter han :smiley: . Alt har sin pris når en øker båtlengden til over 6 meter.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

husk å skille mellom seilbåt og cabincruiser. Seilbåt er 1/3 av prisen av en cabincruiser.

En 20 år gammel 30-35 fots cabincriser er dyrere enn en 40-42 fots nyere seilbåt.

Her skjærer du alt over en kam!

Selv om vår båt ikke er definert som cabincruiser for mange, er den på 28 fot, i meget god stand, med toppfart på 8-10 knop og vi fikk et bud på 270 ifjor. Var å kikket på seilbåt og de vi kunne få til den prisen var lengre i fot 30-31, men hadde mye mindre plass og var i generelt i atskillelig dårligere forfatning for å si det mildt. disse båtene var Sundwind 31 og Alo 96 og et par typer til jeg ikke husker navnet på. Så hvordan prisene på seilbåter ligger 1/3 under cabincruisere må du forklare nærmere. Sammenlikner du kun fot eller hva er kriteriene?

Link to post
Share on other sites

Lurer på hvorfor han skiftet navnet sitt. Var det kreditorene som var etter han :smiley: . Alt har sin pris når en øker båtlengden til over 6 meter.

 

vet faktiskt ikke varför han skiftet navn...............

 

tror ikke han satt sin fot i en banklokal....så kreditorer tror jag ikke :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

husk å skille mellom seilbåt og cabincruiser. Seilbåt er 1/3 av prisen av en cabincruiser.

En 20 år gammel 30-35 fots cabincriser er dyrere enn en 40-42 fots nyere seilbåt.

 

Vår Bavaria 42 cruiser kostet ifjor 1,650-1,7. En Nidelv 300 med mye utstyr koster sikkert det samme. Så det er ikke langt

unna.

 

Tilbake til spørsmålet, 42 fot er helt topp med tanke på feriering i båt med 2 "teen-age". Noen ganger må vi med venner av

barna. Vi vurderte 46 fot også, men det ble for stort den gangen. Har ikke tenkt skifte, er meget fornøyd. Er også godt fornøyd

med at seilere er priset rimeligere enn cruisere.

 

Det viktigste er at man er fornøyd med den båten man har.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

han hette Sven Lundin.........numere heter han Sven Yrvind

 

Kommer sikkert av at Lun din ikke hørtes så pent ut på sjømannsdialekt. Var han yre - kåt - og ønsket masse vind i akten - seilakten - så passet nok Yr vind bedre. Joda, han forsøkte seg i banken, men de sa blankt nei til hans prosjekt. Hvem ville ha satset på en bris når en kan få kuling i stedet :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...