Jump to content

Kontrollpanel Yanmar

jørn

Recommended Posts

Heisann. Er det noen som har eller vet hvor jeg kan få tak i et kontrollpanel til en Yanmar 3GMD 1984 modell? Trenger ikke ha med kabelstokken. Det nåverende panelet jeg har fungerer bra, men begynner å sprekke opp i plasten.

panel.JPG

Hilsen

Jørn

Hmm, den skjønte jeg ikke helt. Instrument og lys/lyd er støpt i ett. Hadde de vært løse kunne jeg bare brukt plate/glass som du sier. Eller tenker du på å lage en ramme rund der skruehullene er???

Hilsen

Jørn

Ring Yanmar Norge og spør om de har ett. Jeg fikk et sånt du har fra en kasse med kasserte produkter for noen år siden. Pratet med en kar på båtmessa på Lillestrøm først og han fulgte det jammen opp også. Kjempeservice fra Yanmar Norge .... :yesnod:

s/y "Arnegrut", Asker

Slik gjorde eg det med mitt yanmar panel som også var stygg i kantene.

45961.jpeg Klikk på bildet for større utgave...

Det ble kjempe fint det der. Men hvordan festet du det til baksiden? Nesten alle hullene for skruer er brekt av på mitt panel.

Sende en mail til Yanmar norge å fikk følgende svar:

Panel komp 2636,00

Panel løst 483,00

Dette er lager varer.

Synes dette var dyrt, så jeg løste det på ved å senke panelet midt ned i finerplata og liste med brannmurlist over. Ble vedig fint det :)