Jump to content

Tildeling av båtplass


GP - Rune

Recommended Posts

Jeg har en plass i Bamble, men har stort håp om at jeg kan få en oppe i Skienselven for denne sesongen. Skal bruke mye av sesongen til snekring av innredning/sittebrønn og da er det greit å ha båten nærmere. Får svar i april...da er sannsynligvis 50-70 nye plasser ferdige og en av disse håper jeg blir min.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Har du forsøkt en annonse, runcam?

"Båtplass Son ønskes byttet til båtplass indre Oslo" - er kanskje noen som vil bytte.. kanskje for en sesong eller to...og i mellomtiden så har du kanskje fått din egen plass?

 

Litt lover og regler i foreninger som må sjekkes ut kanskje men verd å forsøke?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Satte meg på liste en tidlig morgen på Padda i Januar i fjor, eller rettere sagt kona.

 

Hun var tidlig ute, så vi venter i spenning.

 

Lei og stå i kø fra Oslo til Son.

 

Tror det blir borte køø om 2009 ny firefelt motorvei fra Langhus kryss til Vinterbro.

 

At-le

Link to post
Share on other sites

Jeg var heldig å få fast plass i fjor.

Fikk telefon fra en hyggelig kar som spurte om jeg ville ha båtplass.

Jeg hadde skrevet meg på venteliste for mange år siden (noe jeg hadde glemt) :sailing:

Jeg takket ja, og prisen var jo heller ikke noe å si på: 6000.- i innskudd og 1000.- i sesongavgift.

Det skal sies at havna drives på dugnad.

Link to post
Share on other sites

Satte meg på liste en tidlig morgen på Padda i Januar i fjor, eller rettere sagt kona.

For egen del så skal jeg si fra meg plassen på Padda i løpet av året en gang.... Da rykker du uansett litt lenger frem i køen.. :wink: Når det skjer er avhengig av om og når jeg får tak i ny plass i Larviksområdet.....

Link to post
Share on other sites

Var en tur ute på Padda i dag i et deilig formidagsvær.

Var innom butikken får å høre hvordan jeg lå an. :headbang:

 

Svaret var ikke det jeg ville høre, bare 3 stk. som hadde fått tildelt plass i år, mot normalt 20-30.

 

Er det noen som har forslag for båtplass fra innerst i Bunnefjorden til Holmen ?

Link to post
Share on other sites

Var en tur ute på Padda i dag i et deilig formidagsvær.

Var innom butikken får å høre hvordan jeg lå an. :headbang:

 

Svaret var ikke det jeg ville høre, bare 3 stk. som hadde fått tildelt plass i år, mot normalt 20-30.

 

Er det noen som har forslag for båtplass fra innerst i Bunnefjorden til Holmen ?

Hva med denne på Nesset?

 

For meg som har saktegående pinnebåt, er innerst i Bunnefjorden utelukket.

 

Jeg har selv fått båtplass på ved Hero Marin på Storsand - håper den blir klar til sjøsetting - mudring av havnebassenget pågår fremdeles. Ellers er det vedtatt utbygging av 400+ plasser i Husvik/Gylte (Drøbak), men det blir tidligst fra neste år. Det hadde vært greit med å ha båten på riktig side av fjorden.

Link to post
Share on other sites

Uhyret er i bunnen i form av en fotoboks - koster 1500,- hvis man triller ned på 4.gir uten å tråkke på bremsene. Det har jeg fra pålitelig hold...

 

Med automatgir koster det enda mere og i tillegg får man prikker. Dette også fra pålitelig hold! :rolleyes:

 

Trodde forøvrig at det kostet 55 kroner og skal man hjem igjen, og det skal man vel (?), så blir det ganger to?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...