BEG Startet 12.Mars.2007 Del på Facebook Startet 12.Mars.2007 Min kommende båt er utstyrt med VP D6-350. Har vurdert å installere EVC display. Kjekt med detaljopplysninger om alt fra trykk til forbruk pr. nm. Men, herligheten har en spenstig pris på 12 båtkroner, er det verdt det?? Synspunkter mottas med takk (særlig fra de her på Baatplassen som har erfaringer med displayet) Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Laguna Svart 12.Mars.2007 Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 Jeg byttet ut FB klokkene med EVC display, uten tilegg i pris. (kun alarm klokke er igjen) Du får diesel forbruk, tubotrykk +++ som jeg ikke har på de andre instrumentene. Hvis du har Volvo tankmålere, NMEA 2000 med fart/ dybde osv. syntes jeg dette er ett nyttig display. (det forteller deg da hvor lenge/ langt osv. du kan kjøre på gjenværene diesel, tilsvarende kjørecomputer i bil) Ellers er det vel "nice to have" Så ett eller annet sted at de nye D6'ene hadde turtellerklokke med digitalt display som gir noe av den samme informasjonen som EVC displayet. (trykknapper på ett eget panel) Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 hei, du trenger ikke EVC , vi leverer disse med stor display i turteller med all info nå, og det ser litt penere ut med klokker og en star wars skjermen , tenk om du skal ha autotrimming av drevet og , kan jo vere kjekt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Mars.2007 Del på Facebook Svart 16.Mars.2007 Jeg har to motorer og en del klokker til hver motor på hver side av dashbordet. Har også et sentralt plassert EVC dispplay som jeg bruker til overvåking av motorene samt forbruksdata. I våres kommer det også en vindmåler. Jeg ville ikke vært uten EVC displayet. Gjør det mye enklere å overvåke motoren, og det er mye enklere å lese ut eventuelle feilmeldinger også om det skulle oppstå. Sitér dette innlegget Link to post
eivindl Svart 12.Juli.2007 Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 EVC er glimrende. Har ikke trengt å konfigurere noe siden det var ferdig oppsatt fra Bavaria så jeg vet ikke om det er krongletet. Jeg bruker det til å finne optimal trim (momentan forbruk/mil), kontrollere tankinnhold utfra fylt/brukt pr tur ++. Designet kunne vært mye penere. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 12.Juli.2007 Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 På EVC-C er det nå mulig og få trip computer innebygget i turtelleren (Tachometer). Må si jeg synes dette er mye penere. Displayet kontrolleres av nytt EVC panel. Sitér dette innlegget Link to post
AustAgder8000 Svart 12.Juli.2007 Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 Har også EVC-C men ble litt skuffet over at ikke drivstoffforbruk er tilgjengelig i displayet. Dette var standard i EVC-B men ikke i EVC-C. Noen som har innstallert det tillegsutstyr som kreves for å få dette på EVC-C? Hva kreves, og hvor mye koster det? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 12.Juli.2007 Del på Facebook Svart 12.Juli.2007 Jeg har D6-350 og den omtalte turteller med display. Displayet er veldig lite, og ikke godt egnet til bruk i litt sjø etc. Jeg synes det kun er egnet til kalibrering etc. når du ligger stille eller kjører sakte i flatt vann. Men, jeg har Simrad CX44 kartplotter, og denne har jeg via VP NMEA 2000 converter koblet til motoren. Da har jeg et eget skjermbilde (eller som vindu sammen med andre bilder ...) mye sentral motorinformasjon, temperaturer - RPM - l/h - l/NM ++. Du kan få til dette med andre plottere også. Husk at du trenger "tripcomputer software" (opsjon) for å vise forbruksdata. Du får heller ikke ut forbruksdata på turtellerdisplayet om du ikke har denne opsjonen. Har man ikke bestilt båten med dette kan en VP servicemann enkelt laste ned denne opsjonen i motorstyringen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.