kællen Startet 14.Mars.2007 Del på Facebook Startet 14.Mars.2007 Hei alle sammen jeg har en yamaha 2 takter 50 hk tidlig 90 tall. Denne har jeg i det siste fått litt problemer med, og tankte at her er det mange folk som har greie på veldig mye. Den er blitt lei og få i gang, når jeg starter den virker det som om den liksom som om det er en selynder som ikke går, men når jeg får kjørt litt med halv gass ett menutt eller to så kommer den for fullt, og da går den bra, drar jeg på full gas med en gang stopper den. Når den først går, så går den helt til jeg setter den i fri, da stopper den og jeg må da kjøre den i gang igjen på halv gas. Hav kan dette være, og hva vil det koste og fikse det. tusen takk for alle svar. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 tett bensintilførsel.. dyse ol.. gammal bensin Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mouche Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Har du sjekket tennplugger? Min erfaring med to-taktere er at det som regel enten er bensin/tilførsel eller plugger! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Fusebox Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 -Det kan lønne seg å demontere bensinpumpa (om den ikke er elektrisk, da), og rense opp litt. Finnes også greie rep-sett til denne om membranene er dårlige. eller : -Kjør innpå med forgasser rens eller : -Kontroller forgasser innstillinger (ring evt. Yamaha for innledende posisjon på nålene) eller : Bytte pluggledninger, kan være overslag i dem. (Bytt over kabler (kanskje også coil) og se om problemet flytter seg) Tips til demontering av besinpumpe : Legg alle bitene eksakt i den rekkefølgen du tar de av, noter deg også nøye hvordan bitene sitter sammen (digitalkamera er meget bra å ha). La ikke delene ligge lenger en absolutt nødvendig før du setter sammen igjen, da det er utrolig hvor fort man glemmer småtteri :-) Snakker her av erfaring, da jeg bare la delene i rekkefølge, uten å sjekke så nøye hvordan de egentlig satt. Brukte 2 dager på jobben. Måtte ha hjelp av en bilmekaniker-nabo (som egentlig ikke hadde noe greie på dette her, men ihvertfall en mekaniker). Resultat : Pumpet feil vei da vi satte den på :-) En runde med de- og montering til så virket alt som det skulle. Hilsen Are Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Mars.2007 Del på Facebook Svart 14.Mars.2007 Mitt tips er også bensintilførsel. Gå gjennom hele systemet fra tank -> slange -> filter -> pumpe -> forgassere. Er en sil inn ei tanken som kan gå tett, slangekoblingene kan bli dårlige slik at det trekkes inn falsk luft. Ofte like greit å bytte hele slangen dersom den har noen år på seg. Bensinpumpa kan være slitt, finnes rep sett til disse , men like greit å bytte hele. Koster ikke så mye mer. Gjør rent filteret på motoren. Sjekk forgasserne , at disse ikke er fulle av grønt belegg fra gammel fordampet bensin osv. Sjekk også at alt går lett. På min 60hk hadde jeg er problem , pga irr i flottørhusene så var jeg plaget med at flottørventilene hengte seg opp av og til. Enten slik at den ikke fikk suppe, eller at den omtrent druknet. Og til sist: Monter et skikkelig filter med vannutskiller..! Vil spare deg for problemer på sikt. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.