Jump to content

Teak på badeplattform


HomerSimpson

Recommended Posts

Jeg har en Draco fra 1979 med teakstaver på badeplattformen. Hvordan er det med denne teaken, svekkes denne etter mange år? Det jeg er redd for er at jeg en dag skal trå igjennom. Den ser hel og fin ut, men er den like sterk?

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

:fishing: Bare du passer på og olje det inn når eventuelt båten er på land eller når dette er tørt tror jeg ikke dette er noe problem.Viktig vedlike hold vært år.Eller så merker du når dette blir eller er råtent mye svai foreks farge i treverk osv.Hvis den er godt vedlikeholt ingen problem. Mvh Bjørn

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Er det heltre teak som ligger på Rammeverk av stålrør eller lignende kan du jo bare ta hammeren fatt og dunke langs plankene, du vil nok fort oppfatte på lyden om noe er galt. Men kan igrunnen ikke tenke meg at det er det selv om trevirket skulle ha stått ubehandlet.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

......Viktig vedlike hold vært år.......

???? Hvorfor???? Min platform har vært i bruk siden 1984! Null vedlikehold og mye brukt. Grå som den skal være for meg. Har den ikke til pynt, men til bruk. Kommer fortsatt til å blåse vedlikeholdet en lang marsj, da ser den ut for å klare seg best.

Link to post
Share on other sites

Tror du har mye rett i dette Sigurd, men noe pent synes jeg ikke det er. Men smaken er som baken

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

???? Hvorfor???? Min platform har vært i bruk siden 1984! Null vedlikehold og mye brukt. Grå som den skal være for meg. Har den ikke til pynt, men til bruk. Kommer fortsatt til å blåse vedlikeholdet en lang marsj, da ser den ut for å klare seg best.

 

Ser du vil ha den grå, men du verden å fin teak`en blir når den får en omgang med fint sandpapir og teak olje etterpå.

Tror den holder i mange år med denne behandlingen også.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...