HomerSimpson Startet 15.Mars.2007 Del på Facebook Startet 15.Mars.2007 Jeg har en Draco fra 1979 med teakstaver på badeplattformen. Hvordan er det med denne teaken, svekkes denne etter mange år? Det jeg er redd for er at jeg en dag skal trå igjennom. Den ser hel og fin ut, men er den like sterk? Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Hasla 26 Svart 15.Mars.2007 Del på Facebook Svart 15.Mars.2007 Bare du passer på og olje det inn når eventuelt båten er på land eller når dette er tørt tror jeg ikke dette er noe problem.Viktig vedlike hold vært år.Eller så merker du når dette blir eller er råtent mye svai foreks farge i treverk osv.Hvis den er godt vedlikeholt ingen problem. Mvh Bjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Jon-Kåre Svart 15.Mars.2007 Del på Facebook Svart 15.Mars.2007 Er det heltre teak som ligger på Rammeverk av stålrør eller lignende kan du jo bare ta hammeren fatt og dunke langs plankene, du vil nok fort oppfatte på lyden om noe er galt. Men kan igrunnen ikke tenke meg at det er det selv om trevirket skulle ha stått ubehandlet. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Sigurd Svart 15.Mars.2007 Del på Facebook Svart 15.Mars.2007 ......Viktig vedlike hold vært år....... ???? Hvorfor???? Min platform har vært i bruk siden 1984! Null vedlikehold og mye brukt. Grå som den skal være for meg. Har den ikke til pynt, men til bruk. Kommer fortsatt til å blåse vedlikeholdet en lang marsj, da ser den ut for å klare seg best. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 15.Mars.2007 Del på Facebook Svart 15.Mars.2007 Tror du har mye rett i dette Sigurd, men noe pent synes jeg ikke det er. Men smaken er som baken Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
"Mathilde" Svart 15.Mars.2007 Del på Facebook Svart 15.Mars.2007 Er enig med Sigurd - la teaken stå ubehandlet. Eller vask litt med grønnsåpe av og til. Ikke olje treverket, det skaper bare en masse ekstra unødvendig arbeid. Dersom dette er massiv teak så trenger du ikke å tenke på råte heller Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 15.Mars.2007 Del på Facebook Svart 15.Mars.2007 ???? Hvorfor???? Min platform har vært i bruk siden 1984! Null vedlikehold og mye brukt. Grå som den skal være for meg. Har den ikke til pynt, men til bruk. Kommer fortsatt til å blåse vedlikeholdet en lang marsj, da ser den ut for å klare seg best. Ser du vil ha den grå, men du verden å fin teak`en blir når den får en omgang med fint sandpapir og teak olje etterpå. Tror den holder i mange år med denne behandlingen også. Sitér dette innlegget Link to post
Miranda Svart 15.Mars.2007 Del på Facebook Svart 15.Mars.2007 Jeg har også teak dekk på hele båten utvendig, men behandler det aldri med olje. Bare vasker det ofte. Er det noen som oljer utvendig teakdekk? Trodde det ville bli glatt når det blir vått da. Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.