Jump to content

Bavaria 770, erfaringer?

Sir Limmerick

Recommended Posts

Hei

Det ligger en bavaria 770 til salgs på Finn.no,jeg lurte på om det er noen som vet noe om

denne båt typen,rigg,seilegenskaper,svakheter og om den passer for en som er fersk i seilbåt.

sawadee :sailing:

Kjenner ikke til den konkrete båten men har hørt bra ting om eldre Bavariaer. Var ombord i en 30 foter av ca tilsvarende årsmodell og med unntak av teakdekket var eieren godt fornøyd. Virker jo som en veldig kjekk båt under dekk...Dinetteløsning i en 25 foter er jo ikke hverdagskost (selv om jeg riktignok har eid en 22 foter med samme....). Om motoren er like god som de skriver virker jo dette ikke så dumt på meg. Prismessig kan jeg ikke si noe men kan vel være naturlig å sammenlikne med en Maxi 77 om du skal ha en begynnerbåt?

Den ser jo fin ut på bildene. Motoren virker jo OK. Seilene er originale, men neppe i original stand... regn med noen titusener på nye seil. En som er fersk i seilbåt bør unne seg gode seil. Seilmagasinet har en test av den samtidige storesøsteren Bavaria 860. Det er stort sett godord.

Edited by HaHa (see edit history)