Jump to content

Hvordan feste dørken?


Baatmannen

Recommended Posts

Er i full gang med dørklegging i skuta.

Bruker 15 mm teaklaminat som jeg har kuttet til i 3 store, hele plater.

Skjærer opp til luker i etterkant.

 

Lurer bare på en ting ang. feste av platene.

Ønsker ikke å kjøre skruer tvers igjennom platene fra oversiden

slik at disse blir synlige.

Er det noen annen lur måte jeg kan feste platene på slik at skruene

ikke synes

Evt. noen spesialskruer / plugger jeg kan bruker?

 

 

Mvh Baatmannen

Redigert av Baatmannen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Trenger du å skru de fast da?

 

Men om du måskru disse fast, så ville jeg forsenket skruene og plugget med teakplugger. Det blir greit synes jeg...

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

husker ikke hvordan det se ut ombord i sollux`n, hos meg ligger platene i for & akter kabin løse oppå eks. dørk m. gummistrips under, i midt kabinen ligger platene som et "puslespill" på ett rammeverk av alu. kanaler dvs. kant i kant, kan du ikke lime de platene som ikke er luker :confused:

Link to post
Share on other sites

husker ikke hvordan det se ut ombord i sollux`n, hos meg ligger platene i for & akter kabin løse oppå eks. dørk m. gummistrips under, i midt kabinen ligger platene som et "puslespill" på ett rammeverk av alu. kanaler dvs. kant i kant, kan du ikke lime de platene som ikke er luker :confused:

 

Det kunne jo vært et alternativ, men når jeg en vakker dag skal ha ut en av tankene så har jeg et problem.

Link to post
Share on other sites

Kanskje PYI Inc. i Lynnwood, Wa. (just utenfor Seattle) kan hjelpe? Se her om ikke de har det du trenger. De har ikke forhandlere her men det er no problem å få dem til å postlegge litt smådeler til deg. De har mye annet interessant også.

 

 

(Legger til: I gromlåten "West Seattle Girls" som er en parodi på Beach Boys' "California Girls" er det følgende artige strofe: "And with Lynnwood girls, you could never miss, they keep their daddys up all night". Jeg kjenner (har kjent (?)) enkelte omstendigheter som taler for at dette er korrekt :wink:)

Redigert av Skipper Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Har aldri sett det brukt på vegg til vegg tepper. Men høres ut som en god idet til feste av dørk. Vil vel også dempe eventuell støy pga vibrasjon.

Ville prøvd. Noen meter borrelås koster ikk all verden.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Trenger du å skru de fast da?

 

Men om du måskru disse fast, så ville jeg forsenket skruene og plugget med teakplugger. Det blir greit synes jeg...

 

Dette må vel være den beste løsningen vel? Borrelås funker sikkert for en båt som bare ligger i ro ved kai.

Jeg har smertelig erfart at i høy sjø bør alltid det som kan tenkes være skrudd fast(godt fast) ,nettop være det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...