Jump to content

Passage Maker (tidsskrift)


roaldbj

Recommended Posts

Jeg oppfatter at det er en utvikling i det norske markedet for å se på nye båttyper.

 

Jeg har i en viss tid vært svært imponert over tidsskriftet Passage Maker.

 

I mars nummeret 2007 vurderes bl.a. 4 flotte "crusere":

 

Elling 45

 

Seville 37

 

Deutch Steel Cruiser

 

Alaskan Trader Tug

 

Jeg håper at skandinaviske båtblader når tilsvarende kvalitet - men antar at det er langt frem.

 

Anbefaler derfor eldre båtvenner å se gjennomm Pasage maker fra tid til annen.

 

Enda mer håper jeg at skandinaviske båtprodusernter vier interesser for Passage Maker - langtid motorbåtseilere.

 

Skulle ikke forundre meg om "cruiser"-konseptet vil utfordre snekke-konseptet over tid - etter som vi i Norge får noen flere kroner.....

Link to post
Share on other sites

Satt å søkte på Google og fant mye spennede.

 

De gamle trawlerbåtene er vel også Passage Maker?

 

Er dårlig på utenlandsk men likte det jeg så på bildene. Men så var det kronene da, Roaldbj?

 

Får vel heller sette ned farten å pløye litt sjø og late som jeg har en Passage Maker..... :rolleyes:

Ellers må jeg legge til at nå det kun 12 dager til uttak.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Noen ganger omtaler jeg Passage Maker som hyttebåter.

 

Dette innebærer at de som ønsker å ferdes på sjøen over lengre tid er å betrakte som Passage Makere.

 

Vi trenger nok i Norge å gå gjennom endel av uttrykkene knyttet til langvarig interesse for båtliv.

 

Jeg oppfatter Astor som en trypisk Passage Maker.

Link to post
Share on other sites

Jeg har lest PMM innimellom i lang tid og har abonnert en stund i tillegg. Det er et imponerende blad som legger mye vekt på grundighet i artikler osv, særlig om tekniske ting. Det er ikke alt som er like aktuelt for norske forhold men for meg er det særdeles lengselsfullt å lese om det herlige båtliv i the Pacific North-West. Særlig skildriner av reiser gjennom the Inside Passage til Alaska er fristende ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...