tomeriks Startet 16.Mars.2007 Del på Facebook Startet 16.Mars.2007 Skal demontere drevet for belgbytte. Tror ikke det kan være så vanskelig men det er greit å gjøre det riktig, trinn for trinn. Så, noen her som har en verkstedmanuall eller link til en side som viser hvordan man demonterer dette drevet steg for steg?? På forhånd takk!! Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 16.Mars.2007 Del på Facebook Svart 16.Mars.2007 Hei. Under dokumentarkiv skal der ligge en håndbok til dette drevet. Gjorde samme jobben selv for første gang nå i sommer, og det gikk veldig greit. Sitér dette innlegget Link to post
Miranda Svart 17.Mars.2007 Del på Facebook Svart 17.Mars.2007 Skal demontere drevet for belgbytte. Tror ikke det kan være så vanskelig men det er greit å gjøre det riktig, trinn for trinn. Så, noen her som har en verkstedmanuall eller link til en side som viser hvordan man demonterer dette drevet steg for steg?? På forhånd takk!! Når du har fått av drevet, så sjekk nøye mellomakslingen. Se etter at tetninger og lager står fint på mellomakslingen. Jeg fikk meg et sjokk da jeg demonterte 280 drevet på min forige båt. Alt lå i en haug av grease rundt mellomakslingen. Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
Larspo Svart 17.Mars.2007 Del på Facebook Svart 17.Mars.2007 (redigert) Når du har fått av drevet, så sjekk nøye mellomakslingen. Se etter at tetninger og lager står fint på mellomakslingen.Jeg fikk meg et sjokk da jeg demonterte 280 drevet på min forige båt. Alt lå i en haug av grease rundt mellomakslingen. Etter hva jeg kan huske, så er ikke sprengkåpa helt tett rundt akselen. Dvs. at dersom man presser litt ekstra fett inn gjennom smørenippelen, så vil det komme ut rundt akselen uten at det betyr at det er noe feil. Å sjekke at lagrene er OK er nok fornuftig, men det er vel ikke så ille lett å få oversikt over før sprengkåpa er montert av motor og man snurrer akselen for hånd. Å bevege den sideveis montert i båt er i praksis umulig så fremt lagrene ikke mangler da.... Men du mente kanskje at lager og alt lå i en haug av fett? Redigert 17.Mars.2007 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.