Jump to content

Demontering av VP 280 Drev

tomeriks

Recommended Posts

Skal demontere drevet for belgbytte. Tror ikke det kan være så vanskelig men det er greit å gjøre det riktig, trinn for trinn.

Så, noen her som har en verkstedmanuall eller link til en side som viser hvordan man demonterer dette drevet steg for steg??

På forhånd takk!!

Når du har fått av drevet, så sjekk nøye mellomakslingen. Se etter at tetninger og lager står fint på mellomakslingen.

Jeg fikk meg et sjokk da jeg demonterte 280 drevet på min forige båt. Alt lå i en haug av grease rundt mellomakslingen.

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Når du har fått av drevet, så sjekk nøye mellomakslingen. Se etter at tetninger og lager står fint på mellomakslingen.

Jeg fikk meg et sjokk da jeg demonterte 280 drevet på min forige båt. Alt lå i en haug av grease rundt mellomakslingen.

Etter hva jeg kan huske, så er ikke sprengkåpa helt tett rundt akselen. Dvs. at dersom man presser litt ekstra fett inn gjennom smørenippelen, så vil det komme ut rundt akselen uten at det betyr at det er noe feil. Å sjekke at lagrene er OK er nok fornuftig, men det er vel ikke så ille lett å få oversikt over før sprengkåpa er montert av motor og man snurrer akselen for hånd. Å bevege den sideveis montert i båt er i praksis umulig så fremt lagrene ikke mangler da.... Men du mente kanskje at lager og alt lå i en haug av fett?

Redigert av Larspo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...