Jump to content

Søndag ettermiddag nordvest full storm 25.( Rogaland)


Ficher

Recommended Posts

OBS-varsel !! Utstedt kl. 12:00, 17.03.2007 fra met.no

 

 

Ta en kikk på båten rogalendinger........

 

Fra søndag ettermiddag nordvest full storm 25, ...... kilde . http://met.no/norge_tekstvarsel/index.html

 

Kan glede deg til miten av uka da, sjekket spesialvarsel fra storm for Rogaland og de melder sol oh kjempe vær fra tirsdag og resten av uka. :smiley:

Men kan vi stole på at det holder :confused:

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Link to post
Share on other sites

Det begynner og friskne på nå i Stavanger! Mortavika er stengt, Skudenesferja går vist enda men tror kansje de og legger til kai senere..8 meter bølgehøyde er jo endel...og det er vel middelverdi...

 

Var nede og holdt litt i båten(!). Ligger bra men det er endel andre som har stramme front fortøyninger....havne eier liker det ikke, river fort sundt utliggerne med det draget som er i sjøen samt opptil mange kg oppdrift ifra båtene...

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Joda, det drar seg nok til nå. Se på bildet av barometeret mitt her på Skjetten ved Lillestrøm (720mm eller 960mbar), og værkartet for kl. 2100 i kveld!

 

barometer_721.jpgbaro_iso_721.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Sludd og vind her også, øker vel utover ettermiddagen. Tok pause fra eksamenslesingen (D5L, må vite) og la doble fortøyninger. Nå er det bare å ringe til ham som har båten ved siden av og spørre om han har noen lure koblinger som forklarer at sikringen går i landstrømmen hele tiden.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Skudenesferja går vist enda men tror kansje de og legger til kai senere

 

 

Nei det tror (håper) jeg ikke for jeg skal selv på ombord der snart å det er ikke noe som er verre enn å ligge i ro pga uvær :nonod:

Det er ikke så gale utpå enda men det skal øke på utover ettermiddagen fra nordvest, men det er jo ikke den aller værste vindrettningen for oss.

 

Gassfergene må gi seg pga de får problemer med manøvrering til og fra kai i Mortavika (Rennesøy) og da veimyndighetene ikke har bygget reservekai til de nye fergene som de kan benytte i slike situasjoner så har de ikke noe annet valg enn å legge opp.

 

Jeg må nok ned i havna å sjekke båten før jeg går på jobb.

Link to post
Share on other sites

Lars, er det værkartet noe som ligger åpent på nettet?

Nå tar det godt her nede på sydspissen også. :eek:

Yepp, du laster ned en leser for grib-filer helt gratis fra http://www.grib.us/, og kan så få opp kart fra hele verden gratis. Du kan også få meteogrammer.

 

meteogram_mars.gif

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Barometeret mitt viser 970mbar, det er lenge siden jeg har sett det så lavt. Og på Sola flyplass viser barometert nå 958 mbar :eek:

 

Dette forventer de på Solaflyplass i løpet av dagen .( 55 knop i kastene) ....orkan er 63 knop

 

ENZV (STAVANGER/SOLA) <<<

TAF (FC) ......................... 32040G55KT

 

Fra met .no i dag ..... OBS-varsel

 

Søndag 18.mars kl. 1200.

Søndag ettermiddag ventes NORDVEST FULL STORM på kysten av Rogaland minkende utover kvelden.

Redigert av Ficher (see edit history)
Link to post
Share on other sites

På BBC meldte de muligens kraftigste vind siden år 2000 for shetland og Orknøyene. Så det spørs om det ikke vil lufte litt.

Så det vil nok dra seg til her på Rogalandskysten også.

Bølgehøyde i Nordsjøen opp til 15 meter. Da er det greit å ligge ved kai.

 

vil løye i noen timer i morgen før det drar seg til igjen natt til tirsdag. tirsdag ettermiddag skal det løye. for håpe at dette er den siste vinterstormen. Har vært nok av dem i år.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Ser ikke så ille ut her nå men det blåste godt i natt. Hører rykter om 10 meter bølger og stengte ferjesamband i Boknafjorden...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg kom nettopp kjørende fra Egersund og valgte kystveien for å kunne se sjøen. Det var ganske alvorlig hvordan det slo innover land og skumsprøyten stod "himmelhøyt" mange steder.

----------

Kjørte motsatt vei. helt ute fra Sola og sørover,

Mye flotte bølger å se.

Så også at surferne var ute med brettet.

over jæren står bølgene høyt, syns det er flott å se på. :yesnod:

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Vi ligger til kai på "skolten" i Bergen, og sjøen går hvit i sandviken og det er mye vind.

Blir nok liggende til Tirsdag før vi setter kursen ut til Snorre feltet for å jobbe.

Fine meldinger fra natt til Onsdag.

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Link to post
Share on other sites

Har vært på ettermiddags besøk hos en kompis med fantastisk utstikt fra Randaberg og vest/nordover!

 

Vi satt på kjøkkenet med varm kaffi, og kikkert! Det ristet god i huset!

 

Var morro og se englandsbåten med sine 9-10 etasjer vippe opp og ned like sør av Bokn, den fikk jobbe skikkelig!

Først oppover...så nedover! Skummet sto over hele båten til tider!

 

Var en slitt askeladd i tungevågen som lå og ripet opp nabobåtene...hvor er eierne??? forstår ikke at folk tør la båtene ligge ute om vinteren i den havna. Det var meter høye bølger inne i havne som lagde et sykt svell. At fortøyningene holder forstår ikke jeg....fin snekke ytterst...tror ikke den ligger like fint i morgen....tenk på den belastningen på pullerter...da jeg var ute var det lavvann...legg til 50cm tidevann så.....får håpe det går bra.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en flott tur over Boknafjorden i ettermiddag. Riktignok gikk Flaggruten fra Bokn og på innsiden av Rennesøy på grunn av været, men det var fantastisk å sitte helt framme og se (og føle) de gigantiske bølgene rulle innover. Båten klarte seg overraskende godt, men katamaraner ruller vel generelt sett lite :smiley:

 

Tidligere i dag måtte vi flytte en båt fra brygga den lå til en annen havn. Sterk vind rett mot brygga gjorde det skikkelig vanskelig å komme fra land, men det gikk til slutt ved hjelp av tau og sterke motorer.

 

Naturkreftene er facinerende, flotte og litt skremmende i slikt vær..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...