Jump to content

Søndag ettermiddag nordvest full storm 25.( Rogaland)

Ficher

Recommended Posts

Dette er utroligt i år 2007 .( ingen resevekai) ...

Dette er jo ikke noen stor nyhet, dette ble vegvesnet informert om av Fjord 1 alt i januar i år(NRK Rogaland) under uttestingen av de nye kaiene og gassfergene... Så dette er en kalkulert risiko tatt av våre veimyndigheter, enkelt og greit.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Reservekai er nok planlagt, men ikke ferdigstilt enda. Husk at ferjene er nettopp satt i drift, og en av grunnene til at de kom senere i drift enn planlagt var problemer med ferjekai og bulb. Men det er jo satt inn reserveferje som kan gå til reservekaien :wink:

Men - ingen tvil om at dette setter fart i debatten om tunnell istedenfor ferjer. Tullingen som sa at "vi kan jo bare sette inn 6 gassferjer" bør vel ha fått seg et kraftig skudd for baugen.

(Tråden nærmer seg muligens OT og jammen kom jeg med en samferdselspolitisk ytring :blush: )

Redigert av Solgangsbris (see edit history)

Har tatt turen hjem fra Bergen til Stavanger i dag og det var ikkje akkurat ein fornøyelse... Ein tur som normalt tar 3,5-4 timer alt etter som fergeavgangene tok i dag i overkant av 7 timer via indre Ryfylke med bitte små ferger - som tar heile 34 bpe - og elendige rutetabeller der fergene ligger lenge ved kai i kvar ende... Viss man i tillegg legger på det heftige regnet og til dels snøværet som var undervegs kan man jo tenke seg kva for ein flott tur det vart... Og det beste med det heile var at det var først på fergen i sambandet Halhjem - Sandvikvåg at vi fekk vite at Boknafjordsambandet var stengt og hadde vært det siden klokken 0900 i morges viste det seg etter kvart. Ingen info om det noen plass som vi såg enda vi dro fra Halhjem først med 11-fergen... Jaggu bra opplegg dette :confused: Og overfarten Skudeneshavn - Kvitsøy - Mekjarvik var ikkje aktuell grunnet kone som er lite glad i bølger, lang kø kombinert med ein overfartstid på 90min...

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...