SF Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Jeg satte inn mitt drev med TCnano i våres men kan ikke si at det hadde noen effekt. Blankt ble det men det hadde det blitt med bonevoks også På drevte grodde det like bra som i blomster bedet hjemme. TCnano hadde svært liten eller null effekt. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
avmønstret5 Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 (redigert) Er vel grunnleggende mistenksom når det lanseres stoffer mot groing på propeller. Dette fordi en propell i drifte utsettes for de mest tenkelige strømninger - som også kan ødelegge en propell med feil legering på kort tid. Jeg har selv prøvd med solid grunning og bunnstoff av ulike typer. Det blir slitt bort relativt fort. Hvorfor tror en at ulike fettstoffer ,tush og lignende kan hjelpe? Det er borte på et vips og kan bare evnt. virke når båten ligger i ro. Legeringen i propellen, dvs andel av kobber, har nok mest betydning for at det ikke skal gro, samt glatthet. En burde kreve at propellfabrikanter leverte "groefrie" propeller - det vil sikkert langt på vei være mulig. Redigert 18.Oktober.2007 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Brukte TC Nano på propell - det var noen få rur på den - men atskillig færre enn året før hvor det var bunsntoff på den. Men jeg hadde generelt lite groe på båten i år, så det er mulig jeg var heldig med plasseringen i år. Mitt stoff tørket heller ikke - men iflg importøren ble forseglingen dannet under det fuktige stoffet og bruksanvisningen hadde vært feil - den skulle endres ved senere produksjoner. Jeg skal ha på stoffet også neste år Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Hvordan var dette for dere andre som brukte stoffet, spesielt du Sverre Olav som fikk så godt resultat, - tørket det før sjøsetting?Lars H. Nei, hadde ikke tid til å la det tørke, jeg kom på i siste liten at fillern jeg skulle jo smøre dette superstoffet på propellen. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 En burde kreve at propellfabrikanter leverte "groefrie" propeller - det vil sikkert langt på vei være mulig. Tjaa. Hva med propeller i syrefast stål. Det burde vel være relativt grofritt, eller?? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 Jeg smurte på dette Nano-stoffet flere dager før sjøsetting og det tørket aldri. Når jeg hadde opp nå for å spyle av slimet var propellen gjengrodd. Lureri, spør du meg. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.