Jump to content

GPS for åpen båt?


Baltic

Recommended Posts

Hvilken GPS vil dere anbefale for en 19 fots åpen bowrider?

 

Utviklingen på dette området skjer jo i et høyt tempo og jeg klarer ikke å følge med på utviklingen. Vi vurderer å kjøpe oss en GPS m/kart for å ha ombord i en liten 19 fots åpen bowrider. Den bør være lett å montere og demontere for hver tur (pga faren for tyveri). Hvor mange kroner bør man spandere for å få et brukbart apparat til vårt bruk?

 

Fast strømtilførsel/batteri? Hvor stor skjerm bør det min. være for at det er greit i bruk? Kartsystem (Indre Oslofjord)? Merke/pris?

 

Er det noen her på forumet som har noe peiling på dette og som kan gi gode råd? :cool:

Redigert av Baltic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Selv har jeg en Geonav 5c som har en fargeskjerm på 5 tommer. Kjøpte den brukt på Finn.no til 5000 inklusive kart og festebrakett. Strøm via el.uttak på konsoll eller ved instrumentpanel. Tar akkurat 30 sekunder å montere/demontere.

 

Denne gjør absolutt jobben for meg!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Garmin 172c med intern antenne kan det hende at ligger i en eller annen butikk å venter på å bli solgt med god rabatt. Ellers kan du jo ta en titt på Garmin 420 som koster 4.500 pluss kartbrikke. Litt billigere får du en Navman Tracker 5380i som bruker C-Map MAX brikke. Det gir litt større frihet dersom du vil bytte plotter senere.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...