Jump to content

GPS for åpen båt?

Baltic

Recommended Posts

Hvilken GPS vil dere anbefale for en 19 fots åpen bowrider?

Utviklingen på dette området skjer jo i et høyt tempo og jeg klarer ikke å følge med på utviklingen. Vi vurderer å kjøpe oss en GPS m/kart for å ha ombord i en liten 19 fots åpen bowrider. Den bør være lett å montere og demontere for hver tur (pga faren for tyveri). Hvor mange kroner bør man spandere for å få et brukbart apparat til vårt bruk?

Fast strømtilførsel/batteri? Hvor stor skjerm bør det min. være for at det er greit i bruk? Kartsystem (Indre Oslofjord)? Merke/pris?

Er det noen her på forumet som har noe peiling på dette og som kan gi gode råd? :cool:

Redigert av Baltic (see edit history)

Selv har jeg en Geonav 5c som har en fargeskjerm på 5 tommer. Kjøpte den brukt på Finn.no til 5000 inklusive kart og festebrakett. Strøm via el.uttak på konsoll eller ved instrumentpanel. Tar akkurat 30 sekunder å montere/demontere.

Denne gjør absolutt jobben for meg!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Garmin 172c med intern antenne kan det hende at ligger i en eller annen butikk å venter på å bli solgt med god rabatt. Ellers kan du jo ta en titt på Garmin 420 som koster 4.500 pluss kartbrikke. Litt billigere får du en Navman Tracker 5380i som bruker C-Map MAX brikke. Det gir litt større frihet dersom du vil bytte plotter senere.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...